سلامت نیوز :معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، از رونمایی سه داروی جدید برای بیماران ام اس و تالاسمی و چهار قلم دارو برای بیماران سرطانی کشور در سال جاری خبر داد.
 دکتر احمد شیبانی در مراسم افتتاح مرکز کشوری اطلاع رسانی داروها و سموم گفت: سه قلم داروی جدید برای بیماران ام اس و تالاسمی با استفاده از منشاء بیوتکنولوژی ساخته شده اند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین از رونمایی 4 داروی نانوتکنولوژی ایرانی تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: این داروها برای درمان سرطان و شیمی درمانی کاربرد دارد.

شیبانی با اشاره به موضوع اطلاع رسانی دارویی در حوزه غذا و دارو در کشور، ‌اظهار داشت: بحث غذا و دارو در حوزه بهداشت و سلامت، نقش مهمی در ارتقا سلامت جامعه دارد و تشکیل سازمان غذا و دارو یکی از کارهای خوبی است که در این زمینه صورت گرفته است.

وی درباره مصرف دارو در کشور گفت: در سال 87 تعداد تجویز دارو در نسخ دارویی 5/3 قلم دارو بود که در حال حاضر این میزان به عدد 2/3 رسیده و این کاهش نشان دهنده  فعالیتهای خوبی است که در حوزه غذا و دارو صورت گرفته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد:‌ هدف از تشکیل این مرکز، اطلاع رسانی در زمینه دارویی و موارد مسمومیت زا، تغییر نگرش مردم در استفاده از 10 قلم داروی پر مصرف در کشور و کاهش مراجعه بی مورد به مراکز درمانی و اورژانسهای سراسر کشور است.

بنابراین گزارش، هموطنان در سراسر کشور می توانند با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم به شماره تماس 09646 تماس گرفته و سئوالات خود را با کارشناسان دارویی مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha