دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 26228
سلامت نیوز :مركز كشوری اطلاع رسانی داروها و سموم با حضور دكتر شیبانی معاون غذا و دارو، دكتر رزاقی رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و دكتر سلام زاده معاون غذا و دارو ی این دانشگاه افتتاح شد.

‌ دكتر شیبانی با اشاره به این كه یكی از فعالیت هایی خوبی كه در حوزه غذا و دارو در كشور صورت گرفته موضوع اطلاع رسانی دارویی است، ‌اظهار داشت: بحث غذا و دارو در حوزه بهداشت و سلامت، نقش مهمی در ارتقا سلامت جامعه دارد و تشكیل سازمان غذا و دارو یكی از كارهای خوبی است كه در این زمینه صورت گرفته است.

وی درباره مصرف دارو در كشور گفت: در سال 87 تعداد تجویز دارو در نسخ دارویی 5/3 قلم دارو بوده كه در حال حاضر این میزان به عدد 2/3 رسیده است و این كاهش نشان دهنده  فعالیت های خوبی است كه در حوزه غذا و دارو صورت گرفته است.

دكتر شیبانی تصریح كرد:‌ هدف از تشكیل این مركز، اطلاع رسانی در زمینه دارویی و موارد مسمومیت زا ، تغییر نگرش مردم در استفاده از 10 قلم داروی پر مصرف در كشور و كاهش مراجعه بی مورد به مراكز درمانی و اورژانس های سراسر كشور است.

گفتنی است، هموطنان می توانند با مركز كشوری اطلاع رسانی داروها و سموم به شماره تماس 09646 تماس حاصل كرده و سوالات خود را با كارشناسان این مركز در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha