سلامت نیوز :سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تبریز گفت: كارخانه‌های داروسازی آنتی‌بیوتیك‌های كم خاصیت تولید نكنند، چراكه تولید آنتی‌بیوتیك‌های كم خاصیت سبب مقاومت میكروب‌ها می‌شود.

علیرضا یعقوبی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز توسعه خدمات درمانی و بهداشتی را مستلزم توسعه امكانات و همراهی مردم دانست.
وی با تایید برخی مشكلات درمانی در مراكز درمانی و اورژانس اظهار داشت: در حال حاضر اورژانس‌ها با فشار زیادی مواجه هستند و در این میان برخی نواقص در ارائه خدمات رخ می‌دهد.
یعقوبی تصریح كرد: مجموع تصادفات و تلفات انسانی در جاده‌های ایران در جهان بی‌نظیر است و سالانه بیش از 25 هزار نفر در جاده‌ها كشته می‌شوند و همین امر حالتی استثنایی و متفاوت را در ارائه خدمات درمانی برای اورژانس‌ها به وجود آورده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تبریز خاطرنشان كرد: عادات غلط در جامعه موجب بیماری‌های جدید و فشار بر مراكز درمانی و اورژانس می‌شود.
یعقوبی با اشاره به علل مصرف زیاد دارو در كشور و استان گفت: افزایش قیمت دارو در كنار فرهنگ‌سازی و تصحیح عادات غلط خواهد توانست در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو موثر باشد.
وی گفت: خودداری داروخانه‌ها از تحویل دارو بدون نسخه و هزینه‌بر بودن دسترسی غیرمجاز به دارو نیز در این راستا موثر است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تبریز بر ارتقای كیفیت آنتی‌بیوتیك‌ها تاكید كرد و گفت: كارخانه‌های داروسازی باید بر این مسئله توجه خاصی داشته باشند تا آنتی‌بیوتیك‌های كم خاصیت تولید نشود.
یعقوبی افزود: تولید آنتی‌بیوتیك‌های كم خاصیت یا بی‌خاصیت خود باعث مقاومت میكروبی خواهد شد و باید به این مسئله توجه شود.
وی با اشاره به توجه وزارت بهداشت به ایجاد خانه‌های بهداشت در روستاها گفت: حركت خوبی در این راستا صورت گرفته و در حال حاضر برخی خانه‌های بهداشت روستایی به صورت ساعتی ارائه خدمات می‌دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكی تبریز با تایید برخی نواقص در ارائه خدمات خانه‌های بهداشت روستایی گفت: احداث و توسعه خانه‌های بهداشت در روستاها و افزایش زمان فعالیت آنان مورد توجه دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha