وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: مصرف نادرست آنتی بیوتیک ها 400 میلیارد تومان هزینه بر نظام سلامت تحمیل می کند.

سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: مصرف نادرست آنتی بیوتیک ها 400 میلیارد تومان هزینه بر نظام سلامت تحمیل می کند.
دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه نواختن زنگ سلامت درجمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که 50 درصد آنتی بیوتیک ها در کشور به صورت خودسرانه و نابه جا مصرف می شود و جزو 5 عامل اصلی مرگ و میر در دنیا به حساب می آید.

وی با  اشاره به این که  مصرف نابجای داروهای آنتی بیوتیک مقاومت دارویی ایجاد کرده و بر روی بیماران عفونی اثرگذار نیست، افزود: ایران جزو 20 کشور اول در تولید داروها است و از 10 قلم داروی تجویز شده در نسخ، 4 قلم آنتی بیوتیک ها هستند که بیشترین میزان مربوط به آنتی بیوتیک ها است.

دکتروحید دستجردی در ادامه سخنان خود در خصوص مدارس مروج سلامت گفت: در حال حاضر 772 مدرسه مروج سلامت وجود دارد که در آن غربالگری های خوبی صورت گرفته و دانش آموزانی که با مشکلات مختلف جسمانی مواجه بودند به متخصصین ارجاع داده دشده است.

وی افزود: 3 درصد دانش آموزان با مشکلات بینایی، حدود یک درصد با مشکلات شنوایی و 9 درصد از با اختلالات رفتاری مواجه هستند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مشکل اصلی  در مدارس چاقی و کم تحرکی دانش آموزان است که بیماری های قلبی و عروقی،  دیابت و فشار خون را در آینده برایشان به همراه خواهد داشت وهدف بر این است تا با تشکیل مدارس مروج سلامت از این امر جلوگیری شود.

به گفته وی، ورزش و تحرک حرف اول سلامتی را می زند و به همه توصیه می کنیم برای این که همیشه تندرست و سالم باشند ورزش را در برنامه های روزانه خود بگنجانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha