یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 262327

هنگامی که اضطراب دارید، شرایط خواب شما تحت تاثیر قرار می گیرد و احساس خستگی شدید روانی و جسمانی در طول روز به واسطه مشغول بودن بیش از حد بدن و ذهن رایج است.

از نشانه‌های نه چندان مشهود اضطراب

سلامت نیوز: هنگامی که اضطراب دارید، شرایط خواب شما تحت تاثیر قرار می گیرد و احساس خستگی شدید روانی و جسمانی در طول روز به واسطه مشغول بودن بیش از حد بدن و ذهن رایج است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، تجربه اضطراب و استرس گاه و بیگاه بخشی عادی از زندگی هر انسانی محسوب می شود. با این وجود، افرادی که به اختلالات اضطراب مبتلا هستند نگرانی و ترس بیش از حد، پایدار و شدید در مواجهه با هر یک از موقعیت های روزانه را تجربه می کنند.

به گزارش"مایتی"، در شرایطی که ممکن است با نشانه ها و علائم آشکار و شناخته شده اضطراب، مانند بی قراری و تپش قلب آشنا باشید، اما اضطراب می تواند خود را در قالب علائم دیگر که شاید چندان مشهود نباشند نیز نشان دهد.

فکر می کنید که مردم شما را دوست ندارند یا از در کنار شما بودن ناراحت هستند.

این نوع واکنش می تواند در اضطراب اجتماعی، نوعی اضطراب که در موقعیت های اجتماعی رخ می دهد و می تواند به ترس از قضاوت و خجالت منجر شود، شایع باشد.

با احساس خستگی بسیار شدید مواجه هستید.

هنگامی که اضطراب دارید، شرایط خواب شما تحت تاثیر قرار می گیرد و احساس خستگی شدید روانی و جسمانی در طول روز به واسطه مشغول بودن بیش از حد بدن و ذهن رایج است. اضطراب می تواند موجب بی قراری و عصبی بودن شود. زمانی که با خستگی شدید مواجه هستید، اما باید به کارهای روزانه خود رسیدگی کنید، ممکن است نوشیدن قهوه یکی از گزینه های اصلی شما برای مقابله با این شرایط باشد. اما کافئین می تواند به بی قراری و عصبی بودن بیشتر منجر شود. بی خوابی، خستگی، و تلاش برای بهبود شرایط با مصرف کافئین، می تواند اضطراب و استرس موجود را هرچه بیشتر افزایش دهد.

احساس گناه می کنید. 

افراد مبتلا به اضطراب اغلب نسبت به آنچه می گویند یا کارهایی که انجام می دهند یا آنچه نگفته یا انجام نداده اند، بیش از حد توجه دارند. آنها معمولا موقعیت های گذشته را بیش از حد تجزیه و تحلیل کرده و به هر ترتیب اشتباه و مشکلی در خود کشف می کنند. این شرایط اغلب به سرزنش و گناهکار دانستن خود منجر می شود.

با احساس ترس پایدار مواجه هستید. 

اضطراب می تواند احساسی ناخوشایند در معده شما ایجاد کند، و این گونه به نظر برسد که اتفاقی وحشتناک در شرف رخداد است. این شرایطی ناخوشایند و آزار دهنده است که احساسی رایج در پیوند با اضطراب محسوب می شود.

احساس می کنید در حال دیوانه شدن هستید.

یا تا به حال با استرس و اضطرابی شدید مواجه بوده اید که با خود فکر کنید چه اتفاقی برای من رخ داده است؟ آیا این شرایط عادی است؟ به واسطه افکاری که سریع از یکدیگر سبقت می گیرند و احساساتی که با اضطراب همراه هستند، اغلب احساس به مرز جنون رسیدن در انسان شکل می گیرد.

با افکار آزار دهنده مواجه هستید. 

گاهی اوقات نمی توانید تفکر درباره چیزی که موجب آزار شما می شود را متوقف کنید. آیا بهترین عملکرد خود را در محل کار دارم؟ آیا به اندازه کافی به فرزندم رسیدگی می کنم؟ آیا دوستم را با حرف های خود رنجانده ام؟

این گونه افکار آزاردهنده که به نگرانی و اضطراب در پس زمینه اشاره دارند باید مورد توجه قرار گرفته و به آنها رسیدگی شود. نگرانی و اضطراب می تواند هنگام نیاز، ناتوانی در انجام کار درست را به همراه داشته باشد.

به راحتی تحریک می شوید. 

تحریک پذیری و برانگیختگی احساسات یکی دیگر از مواردی است که می تواند به اضطراب اشاره داشته باشد. اضطراب می تواند همانند یک تقویت کننده احساسات عمل کند.

تحریک پذیری می تواند نشانه ای از اضطراب خفیف باشد که البته نیازمند توجه و رسیدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha