سلامت نیوز :مركز ملی اطلاع‌رسانی داروها و سموم با شماره تلفن 09646 صبح امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو افتتاح شد.

به گزارش فارس جمشید سلام‌زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در مراسم افتتاح مركز اطلاع‌رسانی داروها و سموم كه صبح امروز در معاونت غذا و دارو این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: امروز با پیشرفت‌های سریع در زمینه تولید داروها و سموم جدید نیاز به آگاهی و دسترسی به اطلاعات مربوط به این عناوین به منظور ارتقای توانمندی‌های گروه پزشكی در همه ابعاد ضروری به نظر می‌رسد و علاوه بر آن نیاز به مراكزی كه بتوانیم با راهنمایی بیماران، مسمومان و خانواده‌هایشان از مراجعه بی‌مورد به مراكز درمانی جلوگیری كند احساس می‌شود.

وی افزود: پاسخ به سؤالات دارویی عمومی مردم و گروه پزشكی، ارائه اطلاعات لازم مربوط به كنترل موارد مسمومیت به گروه پزشكی و بیماران مسموم و كمك به كاهش مراجعه بی‌مورد به مراكز درمانی و اورژانس‌ها با ارائه اطلاعات لازم به صورت تلفنی از مهمترین فعالیت‌های مركز اطلاع‌رسانی دارو و سموم به شمار می‌روند.

سلام‌زاده تصریح كرد: كمك به سیاستگذاری‌های مدیریت دارویی كشور و ارائه خدمات آموزشی و علمی نیز از دیگر خدمات این مركز محسوب می‌شود.

وی گفت: ارزیابی دارو، روش‌های تجویز، موارد منع مصرف دارو، سازگاری داروهای تزریقی با هم و تداخلات داروها با هم از مهمترین سؤالاتی بود كه مردم از این سامانه پرسیدند.

در ادامه این مراسم محمدرضا رزاقی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: متأسفانه این ذهنیت در اذهان مردم شكل گرفته كه هر پزشكی داروی زیادتر برای بیمار تجویز كند پزشك بهتری است و پزشكی كه كمتر دارو بنویسد سواد لازم را ندارد.

سازمان اطلاع رسانی دارو با شماره تلفن 09646 قبلاً در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت فعال بود كه در تیر 89 به معاونت غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی منتقل شد كه سطح تهران فعالیت می كرد و امروز در ساختمان جدید به عنوان مركز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم فعالیت خود را به كل كشور گسترش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha