سلامت نیوز :یك كارشناس پرستاری سالمندان گفت: مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها برای سالمندان باید با تغذیه مناسب از جمله مصرف ویتامین C همراه شود.

شهین شهبازی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به نامگذاری هفته سلامت از طرف سازمان جهانی بهداشت با عنوان "مقاومت به داروهای ضد میكروبی، یك تهدید جهانی " اظهار داشت: مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها در سالمندان به دلیل ضعف بدنی آنان می‌تواند توان جسمی یك سالمند را كاهش دهد كه در این راستا سالمندان باید مصرف آنتی‌بیوتیك را دقیقاً مطابق با دستور نسخه پزشك انجام دهند.

وی افزود: برخی تصورات غلط در سالمندان مبنی بر اینكه یك فرد بالغ و میانسال از یك آنتی‌بیوتیك استفاده كرده است و بهبود یافته است و یك سالمند نیز می‌تواند با مصرف آنتی‌بیوتیك بیماری خاص خود را بهبود دهد باوری نادرست است زیرا شاید در مواقعی مصرف آنتی‌بیوتیك در بدن افراد میانسال منجر به بهبود بیماری آنان شود ولی جسم سالمندان توانایی عوارض سنگین داروهای آنتی‌بیوتیك را نداشته باشد.

شهبازی تصریح كرد: مصرفی آنتی‌بیوتیك باعث كاهش انرژی و توانایی و ضعف بدنی و جسمی سالمند می‌شود كه در این راستا یك سالمند باید برای مصرف داروهای آنتی‌بیوتیك از تغذیه مناسب كه در آن ویتامین‌های سرشار گروه C و E لحاظ شده باشد استفاده كند.

این كارشناس پرستاری سالمندان خاطرنشان كرد: مصرف آنتی‌بیوتیك در سنین سالمندی باید به همراه تغذیه سرشار از ویتامین‌های C و E برای جبران ضعف بدنی آنان صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha