دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 26239

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: بیمه‌ها نزدیك به پنج ماه به داروخانه‌های استان بدهكار هستند.

سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: بیمه‌ها نزدیك به پنج ماه به داروخانه‌های استان بدهكار هستند.

علیرضا شهریاری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: رسانه‌ها نقش اساسی در فرهنگ‌سازی مصرف درست و منطقی داروها و آموزش همگانی این موضوع دارند.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با اشاره به شعار روز جهانی سلامت مبنی بر مقاومت به داروهای ضدمیكروبی یك تهدید جهانی تاكید كرد: استفاده بی‌رویه از آنتی بیوتیك‌ها و مصرف ناقص آنها زمینه‌ساز ایجاد مقاومت دارویی در بدن می‌شود.
وی افزود: ایجاد مقاومت دارویی عفونت‌های جدید و با مقاومت بالا تولید می‌كند كه آنتی‌بیوتیك‌هایی كه در داروخانه‌ها وجود دارد، نمی‌تواند اثرات آن را از بین ببرد.
شهریاری تاكید كرد: افراد باید در مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها دقت لازم را داشته باشند و دوره درمان را به صورت كامل سپری كنند.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: با وجود هدفمندكردن یارانه‌ها و افزایش قیمت، تسهیلات خاصی از سوی حامل‌های انرژی برای داروخانه‌داران در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: داروخانه‌دارها از نظر شرایط اقتصادی با مسائل و مشكلات فراوانی روبه‌رو هستند و این مشكل نیز امنیت روانی آنها را دچار تزلزل كرده است.
شهریاری اظهار داشت: بدهی بیمه به داروخانه‌ها به مرز پنج ماه رسید و این امر نیز مشكلات بسیار زیادی را برای داروخانه‌ها ایجاد كرده است.
وی در ارتباط با داروهایی كه بدون نسخه به بیمار داده می‌شود، گفت: برخی از بیماران اعصاب و روان و قلب كه نیاز به استفاده مستمر از داروهای خود دارند، در صورت دسترسی نداشتن به پزشك متخصص خود با مراجعه به داروخانه‌ها و با ارائه نسخه می‌توانند داروی خود را دریافت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha