سلامت نیوز :جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: فعالیت اردوگاه كاردرمانی معتادان در بجنورد از اواخر فروردین ماه جاری آغاز می‌شود.

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با  فارس ، تعداد افراد پذیرش شده در این اردوگاه كاردرمانی را در مرحله نخست 50 نفر اعلام كرد.
وی اظهار داشت: در این راستا زمینی به مساحت 10 هكتار اختصاص یافته كه هم‌اكنون ساماندهی ساختمان‌ها و آماده سازی آن و همچنین فنس كشی تمام این مجموعه از سوی بسیج سازندگی استان در حال انجام است.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: این اردوگاه دارای بخش‌های مختلف قرنطینه، درمان و ... است.
وی ایجاد اردوگاه درمانی معتادان در بجنورد را از مهم‌ترین مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی برشمرد و گفت: در سفر سوم رئیس جمهور به این استان نیز وزیر كشور از این مجموعه بازدید و در جریان اقدامات انجام شده برای آماده سازی این اردوگاه قرار گرفت.
یزدان‌پناه ساخت این اردوگاه را در مركز خراسان شمالی به سبب وضعیت خاص استان به لحاظ مواد مخدر و همچنین پیشبرد برنامه‌های درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را اثرگذار خواند.
وی افزود: هم‌اكنون 60 درصد از زندانیان استان نوعا مرتبط با مواد مخدر هستند.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینكه توسعه این اردوگاه و ایجاد بخش‌های مختلف از برنامه‌های شورا به شمار می‌رود، تصریح كرد: بر همین اساس ساخت سوله‌های حرفه‌آموزی مركز كاردرمانی معتادان نیز از سال آینده در این اردوگاه اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف به منظور تسریع در راه‌اندازی اردوگاه كاردرمانی معتادان در استان خواستار مشاركت دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری، مسكن و شهرسازی وراه و ترابری برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده در این اردوگاه شد.
اردوگاه كار درمانی بجنورد در 10 كیلومتری شمال بجنورد در حوالی روستای لنگر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha