سرپرست وزارت بهداشت می‌گوید طرح تحول نظام سلامت ادامه می‌یابد و اجرای آن در ابعادی منطقی‌تر می‌شود.

تغییرات ساختاری در وزارت بهداشت/هزینه ها منطقی تر شوند بودجه 98 کم نیست

سلامت نیوز: سرپرست وزارت بهداشت می‌گوید طرح تحول نظام سلامت ادامه می‌یابد و اجرای آن در ابعادی منطقی‌تر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،سعید نمکی  در تشریح برنامه‌های خود در وزارت بهداشت گفت: اولین برنامه این است که طرح تحول نظام سلامت را ادامه بدهیم و در ابعادی این طرح را منطقی‌تر کنیم تا هم اقتصاددانان و هم کارشناسان بخش سلامت، این طرح را به عنوان طرح اقتصادی مناسب با نگاه اقتصاد سلامت قبول داشته باشند.

تغییرات ساختاری در وزارت بهداشت در راستای چابک‌سازی

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به تغییرات ساختاری در وزارت بهداشت بیان کرد: در بخش ساختار وزارت بهداشت قرار است که تغییراتی برای چابک‌سازی و ارائه خدمت مناسب‌تر را دنبال کنیم.


بیشترین قسمت کار ما در بخش بهداشت و پیشگیری خواهد بود. در این زمینه رسیدگی عاجل به گروه‌های آسیب‌پذیر، بهداشت سالمندان، توسعه خدمات در نظام ارجاع و پزشک خانواده، راهنماهای بالینی و بخصوص پرونده الکترونیک سلامت که از تکالیف قانونی برنامه پنجم و ششم است در دستور کار قرار دارد
 
 

وی ادامه داد: همچنین در بخش آموزش پزشکی قرار است آموزش را حتی‌الامکان جامعه محور کنیم و دانشجویان را منطبق با نیاز نظام ارائه خدمت تربیت کنیم و رده‌های میانی را که برای ارائه خدمت ضروری هستند، بتوانیم مثل دوره‌های کوتاه مدت تربیت کنیم. علاوه بر این پژوهش را هم باید به سمت پژوهش‌هایی ببریم که حاصل آن حل مشکلاتی از نظام ارائه خدمت در بخش سلامت باشد.

شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تقویت می‌شود

نمکی همچنین از تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در حوزه سلامت خبر داد و گفت: وقتی در سازمان برنامه و بودجه بودم با توجه به رشد کم بودجه سال 98 در بقیه دستگاه‌ها، تلاش شد بودجه پارک‌های علم و فناوری بالای 70 درصد رشد یابد.

سرپرست وزارت بهداشت در ادامه درباره اهمیت اجرای برنامه‌ها در بخش بهداشت و پیشگیری در حوزه سلامت گفت: بیشترین قسمت کار ما در بخش بهداشت و پیشگیری خواهد بود. در این زمینه رسیدگی عاجل به گروه‌های آسیب‌پذیر، بهداشت سالمندان، توسعه خدمات در نظام ارجاع و پزشک خانواده، راهنماهای بالینی و بخصوص پرونده الکترونیک سلامت که از تکالیف قانونی برنامه پنجم و ششم است در دستور کار قرار دارد.

توسعه بیمه همگانی در دستور کار قرار دارد

وی توسعه بیمه همگانی را از دیگر برنامه‌های خود در وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: قطعا بیمه همگانی را توسعه می دهیم و حداقل خدمت بیمه‌ای را بازتعریف خواهیم کرد و گروه‌های آسیب‌پذیر بیشتری را با دستور رئیس‌جمهوری به سمت بیمه همگانی خواهیم برد.

نمکی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که اگر هزینه‌ها را منطقی کنیم بودجه 98 بودجه کمی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha