سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 26245
سلامت نیوز :اعتبارات حوزه سلامت پاسخگوی نیازهای درمان و مردم نیست؛بنابراین لزوم افزایش این اعتبارات در سال 90 همگام با توسعه كمی و كیفی خدمات درمانی یكی از ضروریات است.
به گزارش سلامت نیوز ؛دكتر سیدشهاب الدین صدر،رئیس كل سازمان نظام پزشكی كشور شب گذشته درمراسم بزرگداشت روز دندانپزشك در جمع خبرنگاران افزود:سال گذشته،سال تلاش همگانی بود و امیدواریم امسال هم با توجه به شعارامسال با همكاری یكدیگر در شكوفایی اقتصادی كشور حركت كنیم و این حركت ها بیشتر در جهت عدالت،رفاه اجتماعی و رفع مشكلات مردم باشد.

وی با بیان اینكه یكی از كارنامه های درخشان در عرصه پزشكی،توسعه كمی و كیفی رشته دندانپزشكی است گفت:درسال 57 در كشور فقط حدود شش دانشكده دندانپزشكی داشتیم اما امروزه ده ها رشته تخصصی و فلوشیپ داریم كه باعث شده وضع دندانپزشكی متفاوت تراز گذشته شود.

وی تصریح كرد:تلاشی كه در این عرصه شده باعث ارتقای سلامت و افزایش بهداشت دهان و دندان و شادابی بیشتر و اصلاح سبك زندگی مردم شده است،به گونه ای كه دندانپزشكی بر روی ساختار زندگی افراد تاثیر فراوانی داشته و امید به زندگی را بالا برده است.اما هر اندازه كه امید به زندگی در افراد بالا برود،نیاز مردم به خدمات بهداشتی نیز افزایش می یابد كه لازمه وقوع این امر این است كه در برنامه های آموزشی و پرورشی،دستورات لازم در پیشگیری از بیماری ها صورت گیرد تا با فضاسازی مناسب به ارتقای بهداشت دهان و دندان كمك شود.

صدر با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات در حوزه سلامت در سال 90 افزود:یكی از اتفاقاتی كه امیدواریم در سال 90 صورت گیرد؛افزایش اعتبارات در حوزه سلامت است؛لذا همگام با افزایش جمعیت مردم،جمعیت جامعه پزشكی نیز افزایش داشته و دركنار این افزایش توسعه كمی و كیفی نیز صورت گرفته،اما متاسفانه همگام با این توسعه،اعتبارات حوزه سلامت افزایش نداشته و پاسخگوی نیازها نیست.بنابراین اگر بیمه ها،بیمه گری را به بهترین شكل به كار گیرند؛هزینه خدمات درمانی به مردم تحمیل نمی شود.بنابراین متولیان حوزه سلامت باید از فرصت ها استفاده کنند،تا وضعیت درمان کشور به سمت مطلوب تری حرکت کند.

وی در ادامه،تصریح کرد:در بحث تعرفه گذاری نیز برای سال 90 توافقات خوبی با وزارت رفاه، وزارت بهداشت و دولت انجام دادیم که امیدواریم تا چند هفته آینده این توافقات به تصویب برسد و به رغم فضاسازی های اشتباهی که انجام شده،بخش دولتی و غیردولتی در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

*لزوم توجه به آموزش عمومی ضروری است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی،در ادامه افزود:جامعه پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی ،جمعیت قابل توجهی دارند و به همین دلیل باید توجه بیشتری به آموزش عمومی داشته باشیم؛زیرا نقش پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی در ارتقای بهداشت دهان و دندان بسیار موثر است. بنابراین باید توجه بیشتری به آموزش دوره های عمومی صورت گیرد و ما نیازمند این هستیم که یک بازنگری کاملی در دندانپزشکی انجام شود.

وی گفت:هرچه در نظام پزشکی به دوره های آموزشی مداوم توجه بیشتری شود،شاهد ارتقای سطح سلامت هستیم.نکته مهم دیگر در بحث دندانپزشکی،توصیه به دندانپزشکان برای استفاده از مواد تولید داخل است تا با این کار،از قاچاق و گران شدن این مواد دندانی نیز پیشگیری شود و با موج ورود داروهای قاچاق نیز مواجه نشویم.

گفتنی است؛در پایان این مراسم، از 14 نفر از دندانپزشکان پیشکسوت،تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha