معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند گفت: بر اساس امضای سند همكاری سفارت ژاپن و این دانشگاه ارائه خدمات درمانی به افاغنه به یك مركز خاص سپرده می‌شود.

سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند گفت: بر اساس امضای سند همكاری سفارت ژاپن و این دانشگاه ارائه خدمات درمانی به افاغنه به یك مركز خاص سپرده می‌شود.

كامبیر مهدی‌زاده امروز در گفت‌‌وگو با فارس  با بیان اینكه سند همكاری سفارت ژاپن و دانشگاه علوم پزشكی بیرجند برای كمك به مهاجران افغانی در دفتر امور بین‌الملل وزارت بهداشت به امضاء رسیده است، اظهار داشت: امضای آن به درخواست ژاپن بوده است.
وی تاكید كرد: كشور ژاپن اعتباری برای مقابله با بیماری‌های اتباع مختلف در كشورها دارند كه درخواست همكاری در بیرجند را به خاطر جمعیت بالای اتباع افاغنه داشتند.

* قسط اول طرح از سوی ژاپنی‌ها پرداخت شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند گفت: سند همكاری سفارت ژاپن و دانشگاه علوم پزشكی بیرجند كه چگونگی همكاری ایران و ژاپن برای ایجاد تأسیسات بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشكی بیرجند برای رسیدگی به امور مهاجران افغانی را مشخص می‌كند به امضای سفیر ژاپن، قائم مقام امور بین‌الملل وزارت بهداشت، نماینده وزارت كشور و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی بیرجند رسیده است.
مهدی‌زاده تصریح كرد: بر اساس این تفاهمنامه خدماتی كه به اتباع افاغنه داده می‌شود متمركز در یك مكان می‌شود و مركزی به همین منظور در خیابان 17 شهریور بیرجند راه‌اندازی می‌شود.
وی اضافه كرد: هزینه این پروژه همكاری در سه قسط از سوی ژاپنی‌ها به دانشگاه علوم پزشكی بیرجند داده می‌شود، كه كین ایجی‌اونو سفیر ژاپن چك قسط اول اجرای این پروژه را به معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند اعطا كرده است.

* الگوی بیماری اتباع تفاوت چندانی با مردم استان ندارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند گفت: سازمان‌های بین‌المللی به دنبال این هستند در یك مركز مشخص خدمات خود را ارائه كنند و این به معنی این نیست كه از دیگر شهرهای استان باید اتباع به بیرجند بیایند، بلكه این طرح برای اتباع بیرجندی است.
مهدی‌زاده افزود: در سایر شهرستان‌های استان اتباع به هر مركزی كه خواستند مراجعه می‌كنند و درمان می‌شوند، اما در مركز مورد توافق ایران و ژاپن همان خدمات به احتمال زیاد با آموزش خود افاغنه انجام می‌شود.
وی تاكید كرد: در افغانستان بیماری‌هایی نظیر سیل، مالاریا و فلج اطفال را داریم، اما در استان الگوی بیماری اتباع افغانی تفاوت چندانی با مردم استان ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha