سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 26252

نماینده مردم تهران در مجلس با تاكید بر رفع مشكل پرستاران، گفت: مصوبات مجلس در مورد كاهش ساعت كار پرستاران و نظام تعرفه این قشر هرچه زودتر اجرا شود.

سلامت نیوز : نماینده مردم تهران در مجلس با تاكید بر رفع مشكل پرستاران، گفت: مصوبات مجلس در مورد كاهش ساعت كار پرستاران و نظام تعرفه این قشر هرچه زودتر اجرا شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب در نطق میان دستورش با تبریك ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، به مشكلات پرستاران در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی اشاره و اظهار كرد: با وجود اقدامات متعددی كه برای تصویب قوانین و مقررات توسط نمایندگان مجلس برای رفاه و بهبود شرایط و ساعت كار و دریافتی‌ها و حقوق پرستاران انجام شده است، اما متاسفانه در عرصه‌های اجرایی اقدامات بسیار محدود و ناچیزی انجام گرفته است.

وی با قدردانی از زحمات پرستاران در دوران‌های مختلفی همچون انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، زلزله‌های رودبار و بم، حوادث كارگری و غیركارگری و هم‌چنین پرستاری از جانبازان، گفت: با این وجود هنوز مصوبه كاهش ساعت كار مجلس در مورد پرستاران به خوبی اجرا نشده است، و هم‌چنین مصوبه سه سال گذشته نظام تعرفه پرستاری نیز معطل یك آیین‌نامه‌ای است كه قانون فقط برای تبیین و اجرای آن فقط شش ماه وقت تعیین كرده است.

محجوب در ادامه تاكید كرد كه وزیر بهداشت و درمان هر چه زودتر با ابلاغ این آیین‌نامه و اجرای قانون، قدمی برای پرستاران بردارند.

وی با بیان این‌كه طبق آمارهای متصدیان وزارت بهداشت، بخش دولتی با كمبود 11 هزار پرستار مواجه‌ است، گفت: در حالی كه پرستاران با پایمردی و كار غیرمتعارف كمبود این تعداد نیرو را جبران می‌كنند، آیا وقت آن نرسیده است كه وزارت بهداشت و دولت هر چه زودتر این كمبود را برطرف سازند؟

نماینده مردم تهران در مجلس، در ادامه با بیان این‌كه صنایع كشور با وضع دشوار افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی برق و گاز مواجه شده است، افزود: با اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها باید 30 درصد از سهم افزایش قیمت حامل‌ها برای كمك به این صنایع اختصاص می‌یافت كه با رخ ندادن این امر، صنایع گرفتار وضعیت نابسامانی شده‌اند كه در صورت ادامه این وضعیت، امیدی به ادامه حیات صنایع كشور نیست.

محجوب هم‌چنین تاكید كرد: وضعیت اشتغال و صنعت كشور در عرصه صنعتی باید جدی گرفته شود.

رییس فراكسیون كارگری مجلس، با اشاره به فرارسیدن هفته كارگر - 5 تا 11 اردیبهشت -، گفت: همان‌طور كه در قیام اول ماه می كارگران آمریكایی با تقدیم قربانیانی سرآغاز رسمیت هشت ساعت كار در جهان شدند، خواستار حل مشكل كارگران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha