سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 262539

شاید زمانی که یک بار میوه و تره‌بار برای رسیدن به خانه شما طی می‌کند، در کیفیت آن محصولات تاثیر بگذارد. اما فاصله شهر شما تا باغ میوه‌ها، همیشه مهم‌ترین عامل در ماندگاری آن‌ها بعد از خرید نیست.

فوت‌وفن نگهداری میوه و سبزیجات

سلامت نیوز: شاید زمانی که یک بار میوه و تره‌بار برای رسیدن به خانه شما طی می‌کند، در کیفیت آن محصولات تاثیر بگذارد. اما فاصله شهر شما تا باغ میوه‌ها، همیشه مهم‌ترین عامل در ماندگاری آن‌ها بعد از خرید نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر فوت‌وفن‌های نگهداری میوه‌ها و سبزیجات را نشناسید، ممکن است تنها چند ساعت بعد از به خانه آوردنشان، شاهد پلاسیده شدن آن‌ها باشید.


خیارها را کنار میوه‌ها نگذارید
بسیاری از میوه‌ها مثل گوجه‌فرنگی و موز، گاز اتیلن تولید می‌کنند. گازی که به آن‌ها برای بهتر رسیدن کمک می‌کند، اما در عین حال می‌تواند باعث تخریب میوه‌ها و سبزیجاتی که در نزدیکی‌شان قرار گرفته شود. خیار یکی از سبزیجاتی است که به گاز اتیلن حساس است و وقتی نزدیک میوه‌های تولیدکننده آن قرار می‌گیرد، به سرعت می‌پلاسد و به همین دلیل باید همیشه خیارها را در کیسه پارچه‌ای جداگانه نگه‌ دارید.


به سبزیجات به اندازه گل‌های گلدان برسید
قبل از قراردادن سبزیجات در یخچال، چند قانون مهم را رعایت کنید. در وهله اول، مطمئن شوید همه برگ‌هایشان کاملا خشک شده‌اند. سپس پایین همه ساقه‌ها را در یک دستمال خیس یا لیوان آب قرار دهید و هر روز این آب را عوض کنید. با این روش حتی می‌توانید سبزیجات را برای دو هفته سالم نگه‌ دارید.


کدوتنبل را کنار سیب نگذارید
نیازی به نگهداری کدوتنبل در یخچال  وجود ندارد. کدوحلوایی را برای حدود سه ماه می‌توانید در اتاق خنک نگه‌ دارید و اگر هم قصد دارید آن را در یخچال بگذارید، لااقل کنار سیب و گلابی قرار ندهید، چراکه باعث خراب‌شدن سریع آن می‌شوند.


توت‌ها را قبل از خوردن بشویید
یکی از اشتباهات رایج در نگهداری انواع توت، شستن بی‌موقع آن‌هاست. توت‌ها به رطوبت حساس هستند و اگر حتی چند ساعت قبل از استفاده بشویید، خیلی زود روند تخریب را در پیش می‌گیرند. برای جلوگیری از این اتفاق، قبل از مصرف، به میزان نیازتان توت بشویید و باقی را نشسته در یخچال نگه‌ دارید.


سیب و پرتقال را کنار هم نگذارید
برای ماندگاری بیشتر میوه‌ها، انواع میوه را در کیسه‌های پارچه‌ای جداگانه در یخچال بگذارید. قرارگرفتن سیب در کنار پرتقال، باعث زوال زودتر پرتقال‌ها می‌شود. پس این دو میوه را در کنار هم در جامیوه‌ای نگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha