سلامت نیوز :یك متخصص پاتولوژی با بیان اینكه روش‌های جدید درمان سرطان ریه در ایران متداول نشده است، گفت: به جز بررسی‌های ژنتیك و زیرسلولی كه جزو روش‌های جدید به شمار می‌آیند، درمان سرطان ریه در ایران تفاوتی با كشورهای دیگر ندارد.

دكترعلی زارع در گفت وگو با ایسنا، افزود: یافته‌های جدید ژنتیك و مولكولی در درمان انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان ریه موثر است این در حالیست كه در سالهای پیش فقط از روشهای معمول پاتولوژی برای تشخیص تومورهای ریه استفاده می‌كردیم.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه گفت: درمان سرطان‌های شایع ریه در گذشته محدود بود ولی امروزه با ساخت داروهای جدید، تقسیم بندی سرطانهای ریه و تشخیص این بیماریها دقیق‌تر انجام می‌شود چرا كه برای هر گروه از تومورهای ریه، درمانهای جدیدی كشف شده است كه در بسیاری از موارد استفاده از آن‌ها موفقیت آمیز است.

زارع در پایان با بیان اینكه بررسی‌های مولكولی و ژنتیك در آینده نزدیك جزو تقسیم‌ بندی‌های روتین سرطانهای ریه قرار می‌گیرند، اظهار كرد: در گذشته درمانها در سرطانهای نه چندان پیشرفته ریه شامل جراحی و شیمی درمانی می‌شدند. برای درمان سرطانهای پیشرفته ریه نیز فقط از شیمی درمانی استفاده می‌شد ولی امروزه علاوه بر این روشها می‌توان از داروهای جدیدتر كه هوشمند هستند، استفاده كرد. این داروها به طور خاص به سلولهای تومور متصل می‌شوند و اثرات بدی روی سایر بافتهای بدن نمی‌گذارند در نتیجه عوارض كمتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha