نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تامین داروی بیماران خاص به صورت کامل در تعهد بیمه ها قرار دارد و مشکلی در رابطه با افزایش قیمت دار‌وها برای بیماران تالاسمی وجود ندارد.

هیچ مانعی برای استخدام بیماران خاص وجود ندارد

سلامت نیوز:نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تامین داروی بیماران خاص به صورت کامل در تعهد بیمه ها قرار دارد و مشکلی در رابطه با افزایش قیمت دار‌وها برای بیماران تالاسمی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سیدمرتضی خاتمی  وضعیت دارویی بیماران تالاسمی گفت: وضعیت دارویی بیماران تالاسمی و هموفیلی مانند دیگر بیماران خاص است، دارو‌های خارج از فارماکوپه دارویی  با هزینه آزاد محاسبه می‌شوند و معمولا قیمت بالایی دارد. البته برخی از دارو‌های خارجی نیز طبق شرایط مشخصی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. ولی بطور کلی تامین داروی بیماران خاص به صورت کامل در تعهد بیمه ها قرار دارد و مشکلی در رابطه با افزایش قیمت دار‌وها برای بیماران تالاسمی وجود ندارد.
 
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: آن دسته از بیماران خاصی که مددجوی کمیته امداد و تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند سبد کالای حمایتی تعلق می‌گیرد. بنابر این بیماران خاصی که فاقد توان مالی برای تامین هزینه‌های دارویی خود هستند باید عضویتشان را در سازمانهای حمایتی به فراخور شرائط قطعی کنند.

سهمیه معلولان تحت پوشش بهزیستی مطابق با قانون محفوظ است

نائب رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت اشتغال بیماران تالاسمی  افزود: طبق قانون سهمیه‌ای برای استخدام مددجویان سازمان بهزیستی و جامعه معلولین وجود دارد ، هرچند سهمیه مشخصی برای بیماران خاص تعیین نشده اما این موضوع به معنی عدم  پذیرش آنها نیست.

انجمن‌‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه اشتغال بیماران خاص ورود کنند

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اصولا برای استخدام  و اشتغال بیماران خاص ارائه طریق جدی صورت نگرفته و الزام قانونی وجود ندارد، انجمن‌ها و سازمان های مردم نهاد باید در زمینه اشتغال بیماران خاص مطالعه و نتیجه را به اطلاع تصمیم گیران ذیربط و همچنین کارآفرینان قرار دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha