مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : طی هشت سال اخیر روند حوادث ناشی از کار کم شده و بر اساس آمارها میزان حوادث منجر به فوت در واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

حوادث منجر به فوت 20 درصد کاهش دارد

سلامت نیوز: مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : طی هشت سال اخیر روند حوادث ناشی از کار کم شده و بر اساس آمارها میزان حوادث منجر به فوت در واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا؛ علی مظفری روز چهارشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد ملی ایمنی با قدردانی از حامیان برگزاری این المپیاد افزود: امیدواریم این المپیاد در سال های آینده استمرار داشته باشد.


وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در کار به نوعی سرمایه گذاری است اظهار داشت: بر اساس مطالعات یک دهه سازمان بین المللی کار در کارگاه های تولیدی جهان، بازگشت سرمایه در ایمنی کار تا پنج برابر افزایش سرمایه را به دنبال دارد.


مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایده برگزاری المپیاد ایمنی از استان کرمان شکل گرفته است تصریح کرد: پیشنهاد می شود این المپیاد در گستره بین المللی هر سه سال یک بار همزمان با برگزاری کنگره جهانی ایمنی و بهداشت کار برگزار شود.


وی رکن ارتقا ایمنی در کارگاه های تولیدی را آموزش های ایمنی عنوان و بیان کرد: مسئولان ایمنی باید ارتباط با کارفرمایان را به عنوان یک مشاور خیرخواه در ارتقا شاخص های ایمنی در کارگاه ها به کار گیرند.


مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: 12 درصد قانون کار به موضوع ایمنی و بهداشت کار اختصاص دارد اما همچنان شاهد مرگ 2 میلیون و 700 هزار کارگر در جهان هستیم که البته در این زمینه بیماری های ناشی از کار 6 برابر حوادث است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha