چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 262656

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین به پیشرفت های کشور در علم پزشکی اشاره کرد و گفت:ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد و از ترکیه پیشی گرفته ایم

ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد

سلامت نیوز: دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین به پیشرفت های کشور در علم پزشکی اشاره کرد و گفت:ایران در علم ژنتیک رتبه نخست منطقه را دارد و از ترکیه پیشی گرفته ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر سید محمد اکرمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این کنگره در سالن همایش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: استادان ما در حال ارایه خدمات لبه های دانش در حوزه ژنتیک اعم از تشخیص، درمان یا پیشگیری هستند.


وی اظهار داشت: در حال حاضر در چهار دانشگاه رشته دکترای ژنتیک پزشکی ارائه می شود و در 13 دانشگاه هم کارشناسی ارشد این رشته در حال ارائه است و در این زمینه خودکفا شده ایم.


دبیر علمی بالینی کنگره یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین افزود:امکان انجام آزمایش های ژنتیک را در کشور داریم، اما به دلیل تحریم مجبوریم بخشی از آنها را در خارج از کشور انجام دهیم.


همچنین دبیر علمی آزمایشگاهی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین اظهار داشت: در این همایش 16 پنل تخصصی ارائه می شود و در این پنل های تخصصی چالش های مهم علمی، نوآوری ها و دستاورها ارائه می شود.


دکتر حسین مزدارانی با اشاره به اینکه بیش از هزار و 100 شرکت کننده در این کنگره حضور دارند افزود: حدود 780 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این تعداد 750 مقاله پذیرفته شده که بصورت سخنرانی یا پوستر ارایه می شود.


وی ادامه داد: معرفی بیشتر رشته آزمایشگاهی به استادان بالینی و پزشکان و برقراری تعامل بیشتر بین پزشکان و علوم آزمایشگاهی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران از مهمترین اهداف این کنگره است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha