سلامت نیوز :رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد گفت: در سال گذشته حدود 14 هزار كیلوگرم آنتی بیوتیك در یزد مصرف شده است كه سهم هر یزدی 26 مورد از انواع داروهای آنتی بیوتیك بوده است.

به گزارش  ایسنا ، دكتر سید جلیل میرمحمدی در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در صدر بیش از 50 درصد از نسخی كه تجویز می شود، داروهای ضد میكروبی و آنتی بیوتیك قرار دارند و از 10 قلم داروی تجویز شده چهار مورد داروهای ضدمیكروبی هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینكه از زمان تولید واختراع آنتی بیوتیك جان میلیونها نفر را نجات یافه است، در ایران 4 برابر جهان دارو مصرف می شود و این كشور جزء 20 كشور جهان در مصرف دارو می باشد.

وی از مردم خواست از اصرار در تجویز آنتی بیوتیك توسط پزشك خودداری كنند چرا كه در اكثر سرماخوردگی ها احتیاج به دارو و حتی آنتی بیوتیك نیست بنابراین پزشكان نیز باید از تجویز آنتی بیوتیك پرهیز كنند.

میرمحمدی ضمن تشریح عملكرد دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد در سال 89 گفت: در سال گذشته شعبه بین الملل دانشگاه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان افتتاح شد . یزد تنها استانی است كه شعبه بین الملل دانشگاه در مركز استان قرار دارد و در استان‌های دیگر شعبه بین الملل دانشگاه خارج از استان افتتاح شده است.

وی در ادامه افتتاح پردیس دانشگاه شامل پزشكی و داروسازی و سالن ورزشی پردیس، راه اندازی بخش ام آر آی بیمارستان شهید صدوقی، افزایش هشت دستگاه آمبولانس، آغاز ساخت كلینیك خاتم الانبیاء و كلینیك تخصصی دیابت و افتتاح خانه بهداشت در شهرستان‌های صدوق، خاتم، ابركوه و میبد را از دیگر اقدامات دانشگاه در سال گشته برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی یزد اظهار امیدواری كرد امسال و در هفته دولت شاهد بزرگترین و مجهزترین بخش سوختگی و پوست جنوب شرق كشور در بیمارستان شهید صدوقی افتتاح شود. این بخش به 5/3 میلیارد تومان تجهیزات نیاز دارد.

وی همچنین گفت: در ایام دهه فجر ساختمان جایگزین بیمارستان طبس به پایان می رسد. همچنین ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان خاتم و ساخت جایگزین بیمارستان صدوق آغاز می شود.

میرمحمدی خاطرنشان كرد: در تمام شهرستان‌های استان كه بیمارستان دارند، بر اساس نظام سطح بندی دارای متخصصین داخلی، اطفال، جراحی، زنان و بیهوشی هستند ولی متخصصینی مانند چشم، ارتوپد و گوش و حلق وبینی در نظام سطح بندی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی یزد گفت: اكنون حضور متخصصین و فوق تخصصین در بیمارستانهای دولتی قابل مقایسه با گذشته نیست. همچنین خدمات هتلینگ در بیمارستانهای دولتی افزایش داشته است.

وی اضافه كرد: تعداد پرستارهای بخش دولتی 5/2 برابر بخش خصوصی می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha