سلامت نیوز :رئیس پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از حد نیاز مطالبه جسد می‌کنند، گفت: براساس ضوابط، پزشکی قانونی در حد تعریف شده به این دانشگاه‌ها جسد ارایه می‌ کند.
احمد شجاعی در گفتگو با مهر در واکنش به اظهارات محمدعلی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت که اعلام کرده بود پزشکی قانونی به دانشگاه‌های علوم پزشکی جسد نمی‌دهد، گفت: در ارایه اجساد به دانشگاه‌های علوم پزشکی مشکلی نداریم ولی تعداد اجساد تعریف شده است. اینکه آنها بیش از حد نیاز برای دانشگاه و تشریح جسد می‌خواهند معقول نیست.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بداند که سازمان پزشکی قانونی در ارایه جسد با یک سری محدودیت‌های شرعی و همچنین افکار عمومی مواجه است. این سازمان در حد معقول می‌تواند اجسادی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته معاون آموزشی وزارت بهداشت با گلایه از سازمان پزشکی قانونی گفته بود دانشگاه‌های علوم پزشکی برای کارهای علمی با کمبود جسد مواجه هستند که البته در این مورد با مشکل فتوایی و قانونی هم مواجه هستیم ولی در هر حال از اینکه پزشکی قانونی با ما همکاری نمی‌کند گلایه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha