سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 26283
سلامت نیوز :مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش نهاد مرجع در توسعه و گسترش فرهنگ سلامت است.

به گزارش فارس ، احمد محمودزاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از بهداشت‌یاران مدارس اردبیل از آموزش و پرورش به عنوان نهاد مرجع در توسعه و گسترش فرهنگ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها و عارضه‌ها یاد كرد.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش سهم خود را در ارتقای نظام سلامت جامعه به خوبی ایفا می‌كند كه در استان اردبیل نیز با توجه به آمیختگی فرهنگ دینی و معرفتی با فرهنگ عمومی شاهد بهبود شاخص‌ها در این زمینه هستیم.
مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه از به صدا در‌آمدن زنگ سلامت در نقاط مختلف استان اردبیل خبر داد و افزود: همزمان با هفته سلامت كه از 18 تا 24 فروردین ماه برنامه‌های آن اجرایی می‌شود آموزش و پرورش نیز تلاش می‌كند با برگزاری برنامه‌های مناسب سطح آگاهی دانش‌آموزان را در نظام سلامت و بهداشت ارتقا داده و در این باب به یك فرهنگ‌سازی مناسب دست بزند.
محمودزاده ارتقای سلامت از طریق مدارس را با نظارت مربیان و معلمان یادآور شد و عنوان داشت: مربیان بهداشتی در مدارس وظیفه خطیری را در این زمینه به ویژه بحث سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان دارند تا هم امر آموزش و هم پرورش به شایستگی اتفاق بیفتد.
وی با تبریك سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه جهاد اقتصادی و تحول بنیادین در آموزش و پرورش تكلیف ما را سنگین كرده است تا با یك كار و تلاش مجاهدانه در سنگر تعلیم و تربیت بتوانیم مطالبه رهبری را محقق كنیم.
محمودزاده اضافه كرد: فرهنگ جهاد اقتصادی در آموزش و پرورش مقدمه‌سازی نهادینه و اجرایی می‌شود چرا كه نظام تعلیم و تربیت بیشترین نیروی انسانی مستعد و رو به رشد را در اختیار دارد و بهتر می‌تواند این خواسته به حق مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشاند.
‌مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل از آمادگی كامل مجموعه آموزش و پرورش استان اردبیل برای سهیم شدن در عمل به پیام نوروزی امسال را یادآور شد و خاطرنشان كرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان استان اردبیل در این راستا هم‌ قسم شده‌اند تا در سنگر تعلیم و تربیت مجاهدت اقتصادی فرهنگی و تحول را رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha