وزیر رفاه گفت: یك پزشك در سال 89 حدود یك میلیارد و 800 میلیون تومان دارو تجویز كرده بود كه بیش از 70 درصد آن آنتی‌بیوتیك بود و البته رشته تحصیلی این پزشك، سرطان خون بود.

سلامت نیوز :وزیر رفاه گفت: یك پزشك در سال 89 حدود یك میلیارد و 800 میلیون تومان دارو تجویز كرده بود كه بیش از 70 درصد آن آنتی‌بیوتیك بود و البته رشته تحصیلی این پزشك، سرطان خون بود.

به گزارش  فارس صادق محصولی در مراسم روز جهانی بهداشت كه صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ مشكلی در همكاری مشترك وزارت بهداشت و رفاه وجود ندارد چه در بخش تعرفه‌ها و چه در بخش پزشك خانواده چرا كه اگر همكاری نداشته باشیم كاری پیش نخواهد رفت.

وی افزود: در خصوص تعیین تعرفه‌ها جلسات مختلفی در سال 89 و 90 تشكیل شده است و از كارهایی كه باید صورت می‌گرفت نقش حامل‌های انرژی در هزینه خدمات هتلینگ بیمارستانی بود كه قرار شد وزارت بهداشت آن‌ها را به وزارت رفاه بدهد.

محصولی تصریح كرد: لذا با توجه به این موضوع بحث‌های مختلفی انجام شده و حتی 3 مورد آن نهایی شده است كه نتیجه نهایی آن را در آینده اعلام می‌كنیم.

وی با بیان اینكه اگر در بخش سلامت مشكل یا كمبود بودجه‌ای وجود دارد این كمبود با انتقاد از بیمه‌ها حل نمی‌شود گفت: بیمه‌ها همه اعتبار خود را صرف درمان می‌كنند اما بیشتر این اعتبار صرف هزینه در بخش دولتی است لذا دیگر برای بیمه‌ها چیزی نمی‌ماند.

محصولی با بیان اینكه در منابع بیمه‌ها و بخش سلامت كمبود وجود دارد تصریح كرد: 70 تا 80 درصد افراد متوسط و پایین جامعه از طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها نفع می‌برند و درباره درمان هم باید گفت ردیف خوبی برای بیمه تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است كه این ردیف غیر از 10 درصد هدفمندی یارانه‌هاست.

وی اضافه كرد: در 3ماه گذشته برای بیمه‌های اجتماعی و درمانی جهت تأمین كسری، 300 میلیارد تومان تصویب شد.

محصولی گفت: هر كس دفترچه بیمه درمانی ندارد می‌‌تواند با مراجعه به صندوق بیمه خدمات درمانی صاحب دفترچه بیمه شود كه 50 درصد آن را خود و 50 درصد آن را دولت می‌دهد و با این كار تاكنون 3 میلیون نفر به جمع بیمه‌شدگان اضافه شدند.

وی افزود: در برخی موارد پزشكان داروها را به صورت منطقی تجویز نمی‌كنند به عنوان مثال یك پزشك در سال 89 حدود یك میلیارد و 800 میلیون تومان دارو تجویز كرده بود كه بیش از 70 درصد آن آنتی‌بیوتیك بود و البته رشته تحصیلی این پزشك، سرطان خون بود.

محصولی یادآور شد: نفر دوم یك متخصص داخلی بود كه یك میلیارد و 400 میلیون تومان دارو در 4 هزار نسخه تجویز كرده بود كه این موارد را در شورای عالی بیمه لحاظ كردیم لذا اگر پزشكی به صورت منطقی دارو تجویز كند هزینه آن از سوی بیمه پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha