شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 262887

عوامل بسیاری روی بی میلی جنسی زنان تاثیر می گذارند که شاید هیچ کدام از آن ها را ندانید برخی از خانم ها از باردار شدن می ترسند و برخی افسرده اند.

5 علت اصلی بی میلی زنان به رابطه جنسی

سلامت نیوز: عوامل بسیاری روی بی میلی جنسی زنان تاثیر می گذارند که شاید هیچ کدام از آن ها را ندانید برخی از خانم ها از باردار شدن می ترسند و برخی افسرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از الودکتر، یکی از مشکلات بسیار شایع برای زوجین بعد از ازدواج که عواقب جبران ناپذیری را در زندگی مشترک به جای می گذارد ، کم شدن میل جنسی و روبرویی با سرد مزاجی در زنان است . بی میلی زنان به برقراری رابطه جنسی دلایل مختلفی دارد که این دلایل ریشه در تغییرات بدنی زنان و رفتارهای مردان دارد.

اگر شما نیز به تازگی دچار کم شدن میل جنسی و سرد مزاجی شده اید ، این مشکل را جدی بگیرید و علت آن را پیدا کنید و سپس به درمان آن بپردازید . 5 علت اصلی بی میلی زنان به برقراری رابطه زناشویی را در این مطلب سلامت جنسی آورده ایم امیدواریم بتوانید مشکل خود را با این رهنمودها رفع کنید.

بی میلی جنسی در خانم ها یکی از مشکلاتی است که اگر جدی گرفته نشود، می تواند مشکلات زیادی در زندگی مشترک به وجود آورد و به قهر و جدایی بین زوجین منجر شود. زنانی مبتلا به بی میلی جنسی هستند که به شروع فعالیت جنسی به مدت شش ماه مداوم تمایل نشان نمی دهند و با دیدن، شنیدن، لمس کردن و بوییدن تحریک نمی گردند.

همچنین این خانم ها در 75 تا 100 درصد مواقع خیال پردازی های جنسی و شهوت انگیزی را تجربه نکرده اند. عوامل مؤثر در بروز بی میلی جنسی در زنان را می توان به پنج دسته تقسیم کرد که در ادامه این بخش از سلامت نمناک برای شما آورده ایم.

مشکلات جنسی مردان

مشکلات جنسی مردان مانند زود انزالی ، اختلال نعوظ و... در رابطه زناشویی سبب بی میلی زنان برای برقراری ارتباط جنسی می شود. مردانی که از این مشکلات جنسی رنج می برند توانایی و مهارت های لازم را برای ایجاد یک رابطه جنسی ندارند و نمی توانند همسر خود را ارضا کنند و همسر آن ها ارگاسم را تجربه نمی کند به همین دلیل دچار بی میلی جنسی می گردد.

نداشتن رابط صمیمانه

 در برخی از موارد بی میلی جنسی در زنان به این علت ایجاد می شود که زن و شوهر با یکدیگر رابطه صمیمانه ای ندارند و دچار ضعف کلامی، چشمی و لمسی و اختلافات زناشویی و عدم شناخت کافی نسبت به تفاوت های فیزیولوژیک بدن یکدیگرهستند . در چنین مواردی زن دیرتر از مرد به انزال می رسد و زن ارگاسم را در رابطه جنسی تجربه نمی کند و با گذشت زمان نسبت به برقراری رابطه جنسی بی میل می گردد.

برداشت منفی از تصویر بدنی

برخی از زنان می پندارند از نظر اندامی برای همسرشان جذابیت ندارند و نمی توانند نیازهای همسرشان را برآورده سازند بنابراین نسبت به برقراری رابطه جنسی سرد می شوند.

بیماری های روانی

از دیگر مواردی است که باعث بی میلی جنسی در زنان می شود ، سابقه سوءاستفاده هیجانی یا جنسی، ابتلا به بیماری های روانی مثل افسردگی و اضطراب، ترس از بارداری یا شنیده شدن صدا حین برقراری رابطه جنسی است.

نگرش منفی نسبت به مسائل جنسی

عوامل فرهنگی و تربیتی lموجب می شوند که زنان نگرش منفی نسبت به مسائل جنسی داشته باشند و فعالیت جنسی را قبیج و گناه بدانند نیازهای خود را به دلیل شرم و حیا، مطرح نسازند . چنین نگرش منفی ای نسبت به مسائل جنسی، باعث می شود فرد حتی فکر کردن و خیالپردازی جنسی را گناه بداندو با توجه به اینکه مغز مهم ترین ارگان جنسی، می باشد و در رفتار جنسی نقش پر رنگی دارد ، میل ایجاد به برقراری رابطه کمتر به وجود می آید.

عوامل فیزیولوژیکی

یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد بی میلی جنسی در زنان عوامل فیزیولوژیکی مانند پایین بودن سطح تستوسترون، ابتلا به بیماری هایی مثل سوءتغذیه، تیرویید، دیابت، تنگی عروق و همچنین استفاده از قرص های ضدبارداری، ضدافسردگی، ضدفشارخون و شیردهی است.

راه حل هایی ساده برای به ارگاسم رسیدن خانم ها

چند استراتژی که به زنان کمک می کند تا بتوانند بر مشکلات جنسی خود غلبه کنند:

*در هنگام رابطه جنسی با همسرتان تنها باشید و کودک خود را از اتاق بیرون ببرید.

*بدن خود را بشناسید و در مورد آنچه شما را بیشتر تحریک می کند با همسرتان صحبت کنید و این حرکات و یا حالت ها را از همسرتان بخواهید.

*به رابطه زناشویی خود هیجان تزریق کنید و پوزیشن های جدید را امتحان کنید.

*از تکنیک های تمدد اعصاب مانند حمام آب گرم قبل از برقراری رابطه جنسی استفاده کنید.

*از روان کننده های واژن برای برطرف کردن مشکل در تحریک شدن جنسی به خاطر خشکی واژن، استفاده کنید.

مزاج ها و رابطه جنسی

افرادی که مزاج گرم و تر دارند تمایل بیشتری برای انجام رابطه جنسی دارند در حالی که افرادی که مزاج آنها سرد به ویژه سرد و خشک است نیاز کمتری به رابطه جنسی دارند. اگر بی میلی جنسی یا کم بودن تمایل برای رابطه جنسی، به دلیل سوء مزاج باشد باید درمان صورت بگیرد.

کلام آخر

اگر زوجی در زندگی زناشویی خود احساس نماید دچار بی میلی جنسی شده است بهتر است این مشکل را جدی بگیرد و هر چه زودتر به متخصص مربوطه جهت درمان این مشکل با توجه به علت آن مراجعه کند زیرا این مشکل عواقب جبران ناپذیری را در زندگی برجای می گذارد و موجب از بین رفتن محبت بین زوجین می شود و در نهایت بیان خانواده را سست می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha