یك متخصص اطفال گفت: اصرار والدین به پزشك درباره تجویز آنتی‌بیوتیك برای كودك بیمار از عوامل مصرف بی‌رویه این دارو است.

سلامت نیوز : یك متخصص اطفال گفت: اصرار والدین به پزشك درباره تجویز آنتی‌بیوتیك برای كودك بیمار از عوامل مصرف بی‌رویه این دارو است.

ناصر كلانتر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصرف بیجای آنتی بیوتیك برای درمان بیماری‌های ویروسی و میكروبی در كودكان نه تنها كمك كننده نیست بلكه عوارض زیادی را برای كودك به وجود می‌آورد؛ مقاوم شدن بدن به میكروب‌ها یكی از عوارض مصرف بی‌رویه این دارو است.

وی گفت: در قسمت گلو و بینی كودكان، باكتری و ویروس‌های طبیعی وجود دارد كه با میكروب‌ها مقابله می‌كنند به همین دلیل تجویز خودسرانه آنتی‌بیوتیك توسط پزشكان موجب از بین رفتن این ویروس‌ها خواهد شد تا جایی كه چیز دیگری برای مقابله با میكروب‌ها وجود نخواهد داشت و در نهایت موجب تشدید بیماری در كودك خواهد شد.

این متخصص اطفال اضافه كرد: كودكانی كه با عفونت‌های ویروسی بیمار می‌شوند و از آنتی بیوتیك استفاده می‌كنند در سنین بالاتر ابتلا آنها به بیماری‌های میكروبی و ویروسی بیشتر می‌شود؛ این مسئله به این دلیل است كه مصرف بیجای آنتی‌بیوتیك مقاومت سلول‌های بدن را در برابر میكروب‌ها از بین برده است.

كلانتر، اصرار والدین به پزشك در خصوص تجویز آنتی‌بیوتیك برای كودك بیمار را یكی دیگر از عوامل مصرف بی‌رویه این دارو دانست و خاطرنشان كرد: بعضی از والدین با این كار احساس می‌كنند كودك زودتر بهبود می‌یابد و با اصرار، پزشك را وادار به تجویز این دارو می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha