سلامت نیوز : وزیر بهداشت طرح فارسی كردن برگه‌های جواب آزمایشگاه‌های پزشكی را كه معاون اول رئیس جمهوری پیشنهاد داده برای سهولت خواندن آزمایش توسط بیماران و مردم اجرا می‌كنیم.

به گزارش فارس، مرضیه وحیددستجردی امروز در جمع خبرنگاران در در حاشیه مراسم روز جهانی بهداشت با اشاره به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر طرح فارسی كردن برگه‌های آزمایشگاه‌ها اظهار داشت: طرح فارسی كردن برگه‌های آزمایشگاه‌ها را آغاز می‌كنیم و هر جا كه به مشكل برمی‌خوریم با معاون اول ریاست جمهوری مشورت خواهیم كرد.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری نیز در حاشیه این مراسم كه در مركز همایش‌های بین‌المللی رازی در جمع خبرنگاران گفت: مردم باید از برگه‌های آزمایشگاه سر در بیاورند و از نتایج آزمایش‌های خود از جمله تعیین خون، اندازه گلبول قرمز و كلسترول خون اطلاع یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این آزمایش‌ها به زبان فارسی نیست و مردم به زحمت می‌افتند در حالی كه ما در ایران زندگی می‌كنیم و نباید تحت تأثیر پزشكی غرب قرار گیریم.

رحیمی تصریح كرد:‌ ایران برای خودش یك قطب به حساب می‌آید و در منطقه خاورمیانه نیز حرف اول را در عرصه بهداشت و درمان می‌زند.

به گزارش فارس در مراسم سخنرانی محمدرضا رحیمی معاون اول ریاست جمهوری وی با مثالی از یكی از خویشاوندان خود كه چندی قبل جواب آزمایشی را برای او آورده بود از وضعیت حروف انگلیسی بر روی برگه‌های آزمایشگاه‌ها انتقاد كرد و به عنوان پیشنهاد به وزیر بهداشت درخواست كرد در طرحی جدید برگه‌های آزمایشگاه‌ها برای سهولت خواندن جواب آن به صورت فارسی نوشته شود كه وزیر بهداشت نیز در جمع خبرنگاران برای فارسی كردن برگه‌های آزمایشگاه‌های تشخیص پزشكی قول مساعد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha