سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 26297

مصرف تركیب آزمایشی از مجموعه چندین داروی تأیید شده برای درمان چاقی، میگرن و صرع موجب كاهش 10 درصدی وزن بدن می‌شود. این تحقیقات كه در دانشگاه علوم پزشكی دوك انجام گرفت، موثر بودن این دارو را نشان داد.

سلامت نیوز : مصرف تركیب آزمایشی از مجموعه چندین داروی تأیید شده برای درمان چاقی، میگرن و صرع موجب كاهش 10 درصدی وزن بدن می‌شود. این تحقیقات كه در دانشگاه علوم پزشكی دوك انجام گرفت، موثر بودن این دارو را نشان داد.

به گزارش فارس  به نقل از دیلی ساینس، گروهی از محققات دانشگاه علوم پزشكی دوك دریافتند كه مصرف آزمایشی تركیبی از مجموعه داروهای مورد استفاده برای درمان میگرن، صرع و چاقی موجب كاهش وزن بدن تا میزان 10 درصد خواهد شد.

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام گرفته تركیبی از phenternine و topiramate پس از مصرف موجب كاهش فشار خون و هموگلوبین خواهد شد.

همچنین آزمایش‌های انجام گرفته بر روی افرادی كه این تركیب را استفاده كرده‌اند حاكی از بهبود میزان تری‌گلیسیرید، كلسترول و نشانه‌های التهابی در آنهاست.

این دارو تركیبی به دو راه عمل می‌كند؛ فنترمین انتشار نوراپینفرین كه یك ماده شیمیایی در مغز است و بر احساس گرسنگی یا سیری افراد اثر می‌گذارد، افزایش می‌دهد و دوم توپیرامات در عمل مكانیزم‌های مختلفی از جمله اثراتی بر كانال‌های سدیم دارد گرچه با این وجود هنوز مكانیزم دقیق كاهش وزن شناخته نشده است.

Gadde مدیر برنامه‌های پزشكی و بالینی دانشگاه دوك می‌گوید: به اعتقاد ما عملكرد اصلی به صورت كاهش احساس گرسنگی و افزایش احساس سیری است كه ممكن است اثر مستقلی بر كنترل قند خون داشته باشد.

چاقی یك بیماری است كه اضافه وزن غیرطبیعی بدن تعریف می‌شود و اثرات بسیار مخربی بر روی انسان دارد. به كسی چاق گفته می‌شود كه ضریب جرم بدن او از 30 بالاتر باشد فردی كه دارای اضافه وزن است ضریب جرم بدن او از 25 تا 30 است.بیماری چاقی می‌تواند موجب بیماری‌هایی همچون تصلب شرائین،‌ سكته قلبی و سكته مغزی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha