سلامت نیوز :بر اساس تحقیقات انجام گرفته مصرف حداقل یك عدد آسپرین در ماه خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را كاهش می‌دهد.

به گزارش فارس، یك تحقیق گسترده ارائه‌شده در صد و دومین همایش سالانه aacr در فلوریدا نشان داد كه مصرف حداقل یك عدد آسپرین در ماه خطر ابتلا به سرطان پانكراس را كاهش می‌دهد.

«ژیانگ لین تن» استاد كلینیك روچستر در مینسوتا گفت: در مطالعات مقدماتی كه به صورت مشترك انجام می‌گیرد، مصرف زیاد از حد آسپرین توصیه نمی‌شود. این تحقیق به این معنا نیست كه هر فردی شروع به استفاده از آسپرین كند بلكه افراد باید پس از مشورت با پزشك به مصرف این دارو بپردازند زیرا مصرف این دارو عوارض جانبی دارد.

به گزارش دیلی ساینس، ژیانگ لین در تحقیقاتی كه اخیراً با همكارانش انجام داد به بررسی 904 نفر مبتلا به سرطان پانكراس و مقایسه آنها با یك هزار و 224 انسان سالم پرداخت‌، در این میان همه افراد حداقل 55 سال داشتند و استفاده از آسپرین در بین آنها گزارش شده بود.

نتایج این تحقیقات بیانگر این مطلب بود كه در كسانی كه حداقل یك روز در ماه از آسپرین استفاده می‌كردند خطر ابتلا به سرطان پانكراس (لوزالمعده) در مقایسه با كسانی كه از آسپرین استفاده نمی‌كردند 26 درصد كاهش یافته است.

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد كسانی كه از آسپرین با خلوص پایین استفاده می‌كنند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آنها 35 درصد كمتر است.

سرطان لوزالمعده یا سرطان پانكراس بیماری پیشرونده‌ای است كه باعث اختلال در كار لوزالمعده می‌شود؛ بیش از 90 درصد از سرطان‌های لوزالمعده از سلول‌های مجاری كه مسئول انتقال آنزیم‌های گوارشی به دستگاه گوارش است، سرچشمه می‌گیرد، دو سوم تومورهای مجرا در سر و یك سوم بقیه در تنه و انتهای لوزالمعده ایجاد می‌شود. این سرطان اغلب بدخیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha