سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 26301
سلامت نیوز :مصرف الكل در دوران بارداری خطر سقط جنین، وضع حمل زودرس و كمبود وزن در هنگام تولد را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، مطالعات و تحقیقات دانشمندان از افزایش خطر سقط جنین، وضع حمل زودرس و كمبود وزن در هنگام تولد كودك در صورت مصرف الكل توسط مادر در دوران بارداری حكایت می‌كند.

تحقیقات جدید انجام گرفته كه در مجله childbirth و BMC pregnamcy به چاپ رسیده است، در خصوص میزان مصرف الكل در اوایل دوران بارداری و تأثیر آن بر كودكان مطالبی را بیان كرده است.

به گزارش دیلی ساینس، تحقیقات انجام گرفته در دوبلین كه بر روی بیش از 60 هزار زن در دوران حاملگی آنها انجام شده، نشان داد كه یك پنجم آنها هرگز از الكل در دوران بارداری استفاده نكردند، 71 درصد آنها گفتند گاهی استفاده می‌كنند كه در این گروه كم‌مصرف الكل، نوعی سندروم الكل جنینی وجود داشت كه وجود این سندروم در این مطالعه كمتر از حد انتظار نشان داده شد و احتمالاً به دلیل بروز این سندروم در مادران پس از ترك بیمارستان توسط آنهاست.

همچنین زنانی كه اظهار داشتند در دوران بارداری میزان متوسطی الكل مصرف می‌كنند غالباً سیگار نیز مصرف می‌كنند و نیاز به مراقبت‌های بهداشتی بیشتری دارند و فقط 2 نفر در یك‌هزار زن بودند كه در دوران بارداری مقدار زیادی الكل مصرف می‌كردند و غالباً از داروهای غیر مجاز نیز استفاده می‌كردند؛ این گروه را بیشتر زنان جوان تشكیل می‌دهند.

به طور كلی مصرف الكل ارتباط‌ بین سلول‌های عصبی را مختل كرده و فعالیت گذرگاه‌های محرك عصبی را سركوب و گذرگاه‌های بازدارنده عصبی را افزایش می‌دهد؛ در حقیقت الكل یك سركوبگر دستگاه عصبی است و اثرات بلند مدت آن شامل از دست دادن حافظه،‌ تغییر شخصیت، اختلال در سیستم عصبی، مشكلات پوستی، اسهال، سوءتغذیه، وضع حمل زودرس و سقط جنین در میان زنان باردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha