سلامت نیوز : رئیس دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران از ایجاد نخستین شبكه جامع اطلاعات ملی بیماری‌های دندانپزشكی كشور در سال 90 خبر داد.

به گزارش فارس، اكبر فاضل در حاشیه مراسم دومین كنگره سلامت دهان و اپیدمولوژی دندان كه در دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعات دقیق و كاملی از بیماری‌های شایع دندانپزشكی در سراسر كشور وجود ندارد و تمام آمارها در این زمینه مربوط به چند سال گذشته است كه باید به‌روزرسانی شود كه در سال 90 در این راستا نخستین شبكه جامع اطلاعات ملی بیماری‌های دندانپزشكی كشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: بیماری‌های دهان و دندان بسیار متعدد هستند از جمله پوسیدگی‌ها، دندان‌های كشیده شده، پروتز‌ها و بیماری‌های لثه كه در مجموع آمار دندان‌های كشیده شده در سراسر كشور از جمله بیشترین و شایع‌ترین بیماری‌های دندانپزشكی محسوب می‌شود.

فاضل تصریح كرد: پوسیدگی نیز از جمله شایع‌ترین بیماری‌های دندانپزشكی در كشور است كه در كودكان به دلیل عدم رعایت اصول تغذیه (مواد قندی) صورت می‌پذیرد. در این راستا باید جمعیت هدف این گروه كه دانش‌آموزان هستند را بیشتر با ارائه محلول‌های دهانشویه فلوراید در مدارس توجیه بیشتری كنیم تا حجم بیماری‌های دهان و دندان در كشور كاهش یابد.

رئیس دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار داشت: بیشترین توصیه در حوزه دندانپزشكی به آحاد جامعه حداقل 3 بار مسواك زدن و 5 بار مسواك زدن ایده‌آل، نخ دندان قبل از خواب و معاینات ادواری هر 6 ماه یكبار توصیه می‌شود.

فاضل خاطرنشان كرد: برنامه جدید در این راستا در سال 90 جمع‌آوری اطلاعات ملی بیماری‌های دندان برحسب شاخص‌های دندانپزشكی در سراسر كشور است كه بتوان در سال جاری نخستین شبكه جامع اطلاعات ملی بیماری‌های دندانپزشكی ایران را برای ارتقاء بهداشت دهان و دندان در كشور ایجاد كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha