دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 263121

همه ما هنگام مصرف مواد غذایی، نگران بزرگی شکم مان هستیم، اما برخی از مواد غذایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت مصرف کنید، بدون این که نگران چربی‌های شکم تان باشید.

کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

سلامت نیوز: همه ما هنگام مصرف مواد غذایی، نگران بزرگی شکم مان هستیم، اما برخی از مواد غذایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت مصرف کنید، بدون این که نگران چربی‌های شکم تان باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، مواد غذایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، در کنار خواص بسیار عالی که برای بدن دارند برای کوچک کردن شکم نیز مفید هستند.

همه ما هنگام مصرف مواد غذایی، نگران بزرگی شکم مان هستیم اما برخی از مواد غذایی هستند که شما می توانید آنها را با خیال راحت مصرف کنید، بدون این که نگران چربی های شکم تان باشید. مواد غذایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، در کنار خواص بسیار عالی که برای بدن دارند برای کوچک کردن شکم نیز مفید هستند.

کره بادام زمینی

کره بادوم زمینی حاوی 8 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر در هر وعده غذایی ست، از این رو اسنکی مناسب برای مصرف روزانه محسوب می شود. این ماده غذایی همچنین حاوی آمینو اسید است که جریان خون را بهبود می بخشد و بر آب کردن چربی های شکمی نیز تاثیرگذار است.

نخود

نخود سرشار از فیبر و پروتئین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی است. شما می توانید این ماده را به راحتی در سالاد، سوپ، آش یا حتی کنار هر نوع غذایی که می خورید، مصرف کنید. حتی می توانید به جای نخود، از آرد نخود استفاده کنید و از فوایدی که برای بدن تان دارد، نهایت لذت را ببرید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی حاوی مقدار زیادی فیبر و پتاسیم است که شما را در مدت زمان طولانی سیر نگه می دارد. شما می توانید آن را به عنوان اسنک یا به هدف پخت و پز استفاده کنید. کدو حلوایی را با ماست یونانی، دارچین و گلابی خرد شده مخلوط و آن را به عنوان دسر مصرف کنید.

نخود فرنگی

یک فنجان نخود فرنگی حاوی 8 گرم پروتئین است. شما می توانید ویتامین سی، منیزیم، پتاسیم و آهن مورد نیاز بدن خود را نیز از این ماده دریافت کنید. نخود فرنگی میزان سدیم را در بدن شما متعادل کرده و اکسیژن را به سلول های خونی شما راه می دهد.

سالمون

ماهی سالمون، با وجود اسیدهای چرب اشباع نشده و مواد معدنی خود، یک گزینه ایده آل برای شام شما خواهد بود. مصرف این ماده، ویتامین دی بدن شما را تامین کرده و از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری می کند. همچنین 25% از ویتامین ب 6 روزانه خود را نیز که به آرامش و کاهش استرس کمک می کند، می توانید از این ماده دریافت کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی پخته منبع فوق العاده ای از پتاسیم است که نفخ شکم را از بین می برد و میزان سدیم در بدن را متعادل نگه می دارد. از آنجا که این ماده حاوی فیبر است، شما را در مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارد. اما حواس تان باشد که آن را به صورت سرخ شده مصرف نکنید.

دانه ها

دانه ها حاوی مواد معدنی هستند، به خصوص تخم آفتاب گردان و کدو. این مواد سرشار از زینک هستند که ایمنی بدن را بالا برده و در مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد.

آجیل

بادام، پسته، بادام زمینی و گردو اسنک هایی هستند که در مقایسه با اسنک های حاوی کربوهیدرات، بر بزرگی شکم تاثیری ندارند. این مواد حاوی چربی تک ‌سیرنشده اند که برای سلامت قلب مفیدند و گزینه مناسبی برای مصرف روزانه می باشند. البته بهتر است که در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

توت

هر یک فنجان توت حاوی 9 گرم فیبر می باشد. علاوه بر آن، این ماده حاوی آنتی اکسیدان است و مقدار شکر موجود در آن نیز نسبت به میوه های دیگر کمتر بسیار است. از این رو می توانید این میوه را با خیال راحت در طول روز مصرف کنید.

روغن زیتون

هر کسی نیاز به مقداری چربی برای سلامت بدن دارد اما معمولا روغن ها مضراتشان بیشتر از فوایدشان است. اما روغن های طبیعی مانند روغن زیتون برای بدن مفید و البته کنترل کننده گرسنگی می باشد.

تخم مرغ

یکی از مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد، تخم مرغ است که به کاهش وزن و کم کردن چربی های شکمی کمک می کند. این ماده گزینه مناسبی برای صبحانه شما می باشد.

برگ های سبز

برگ های سبز رنگ حاوی امگا 3 هستند. علاوه بر آن، مواد معدنی مانند پتاسیم موجود در این گیاهان نفخ شکم را از بین می برد. بنابراین اگر می خواهید شکمی کوچک تر داشته باشید، این مواد غذایی سالم را به وعده های غذایی خود بیافزایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha