چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 26320
سلامت نیوز :طبق آمار سازمان تامین اجتماعی كه 40 درصد خدمات درمانی موسسات بیمه را در كشور پوشش می‌دهد در 77 درصد نسخ بیماران سرپایی آنتی بیوتیك تجویز می‌شود.
 
وزیر رفاه و تامین اجتماعی در مراسم جشن سلامت با بیان این مطلب و اعلام این كه براساس این آمار سال گذشته در این نسخ 601 میلیون قرص، كپسول و آمپول آنتی‌بیوتیك تجویز شده است گفت: بهداشت و سلامت یكی از عوامل مهم و زیربنای توسعه در جامعه است.
به گزارش خبرنگار وب‌دا مهندس صادق محصولی با اشاره به اینكه مقوله سلامت اساس فعالیت‌های اجتماعی است اظهار داشت: در راستای برقراری عدالت اجتماعی و گسترش نظام بیمه‌ای تاكنون اقدامات خوبی برای آحاد جامعه صورت گرفته كه می‌توان به بیمه درمان ایرانیان و بیمه‌های درمانی با یارانه‌های دولتی اشاره كرد.
وی درباره مصرف بی‌رویه دارو ابراز داشت : در بیش از پنجاه درصد نسخ پزشكان آنتی‌بیوتیك‌ تجویز می‌شود كه این آمار رقم بالایی است.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی افزود: در دوره‌ای زندگی می‌كنیم كه نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها بسیار زیاد است و وقتی مقاومت دارویی بوجود آید سایر داروها بی‌اثر می‌شوند و این اتفاق موجب تحمیل هزینه‌های سنگین به متولیان امر سلامت بیمه‌ها و آحاد جامعه می‌شود .
مهندس محصولی علت افزایش مقاومت دارویی در جهان را فقدان نظارت كافی به درمان بیماری‌ها دانست و گفت: باید به كیفیت دارو در سطح جامعه و جهان توجه بیشتری شود و سازمان‌های بیمه‌ای رویكرد سنتی خود را تغییر داده و به رویكرد مدرن روی آورند.
وی اضافه كرد: وزارت رفاه با توجه به اهمیت جایگاه مصرف منطقی دارو و ایجاد فرهنگ صحیح سعی دارد تا با استفاده بهینه از بودجه سلامت اقدامات خوبی را در زمینه صرفه‌جویی و مصرف منطقی دارو به پزشكان ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha