چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
سلامت نیوز :با توجه به اهمیت برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، بودجه مناسبی برای پزشك خانواده اختصاص پیدا نكرده است.
 
دكتر حسینعلی شهریاری در مراسم جشن سلامت، ضمن بیان این مطلب افزود: در سال‌های گذشته اعتبارات در حوزه‌های مختلف افزایش چشمگیری داشته است اما متاسفانه علیرغم فعالیت‌های خوبی كه در حوزه سلامت، انجام شده هنوز موضوع سلامت، جزء چهار اولویت اول دولتمردان قرار نگرفته است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص عدالت در سلامت افزود با توجه به جمعیت هفتادو پنج میلیونی كشور همه مردم باید دسترسی و توان برخورداری و استفاده از خدمات بهداشتی درمانی را داشته باشند.
دكتر شهریاری درباره بودجه اختصاص یافته به وزارت بهداشت گفت: بنابر اعلام دولت و مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با 800 میلیارد تومان كسری بودجه مواجه بودیم كه وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت براین عقیده است كه در حدود دوهزار میلیارد تومان كسری بودجه وجود داشته است.
رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص وضعیت تعیین تعرفه‌ها ابراز داشت: باید در این زمینه راهكارهایی اندیشیده شود تا تعرفه‌ها واقعی تعریف شوند زیرا هنگامی كه تعرفه‌ها بطور مشخص و شفاف اعلام نمی‌شود در حوزه سلامت، چه در بخش خصوصی و چه دولتی مشكلاتی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینكه بودجه‌های اختصاص یافته به وزارت بهداشت كافی نیست خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه بودجه‌های عمومی دولت 40 درصد رشد داشته است. در مقابل، بودجه‌های وزارت بهداشت رشد چشمگیری نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha