سلامت نیوز :معاون فنی مرکز بهداشت استان مركزی گفت:سرطان پوست،مثانه و معده سرطان‌های شایع در استان در بین مردان است.

 دکتر عباس اسماعیلی با اشاره به هرم سنی جمعیتی استان مرکزی افزود:با توجه به جوان بودن جمعیت استان،زیرساخت‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شود که نیازهای بهداشتی و درمانی این گروه در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است،گفت:میزان بروز ده سرطان شایع در مردان طی سال‌های 84 تا 87 در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفت که طی آمارهای بدست آمده سرطان پوست،مثانه و معده سرطان‌های شایع در استان در بین مردان بوده است.

 وی در خصوص تشخیص اولیه بیماری سل در استان مركزی تصریح کرد: طی سال‌های 84 تا 89 برنامه‌های عمده مرکز بهداشت استان در صدد بیماریابی سل با هدف جلوگیری از گسترش این بیماری با توجه به واگیردار بودن آن بوده به طوری که روند تشخیص طی این سال‌ها صعودی بوده است.

 وی از اختصاص بودجه و توجه به پوشش واکسیناسیون هپاتیت خبر داد و در خصوص توزیع نسبی این پوشش،افزود: مرحله اول اجرای این طرح سال 88 در نوزادان بدو تولد و مرحله دوم این طرح با واکسینه کردن متولدین سال 71 در همان سال به ترتیب در کل استان حدود 82.6 درصد از نوزادان و 96.3 درصد از متولن سال 71 را شامل شد به طوری که در آینده هدف واکسینه کردن تمام گروه های سنی مدنظر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha