سلامت نیوز :یک متخصص فارماگنوزی با بیان این مطلب که داروهای هورمونی به علت عوارض جانبی متعدد مانند سرطان زایی دربعضی از کشورها در لیست سیاه قرار گرفته‌اند، گفت: قرص گیاهی «ویتاگنوس» علاوه بر اینکه تنطیم کننده اختلالات هورمونی در زنان است حتی مصرف طولانی مدت آن هیچ گونه عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که قرص و قطره ویتاگنوس از گیاه پنچ انگشت ساخته شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با تحقیقات گسترده در مورد این گیاه که از قدیم برای برطرف کردن اختلالات هورمونی زنان به کار می‌رفته است و در دو دهه اخیر به نام «گیاه زنان» شهرت یافته است در رفع عوارض قبل از قاعدگی، جلوگیری از پیشرفت فیبروم رحمی، جوش و چاقی‌های هورمونی موثر بوده که در هر نوبت40 قطره همراه با آب و یا دو قرص در روز مصرف می‌شود.

دکتر صالحی با اشاره به اینکه قرص و قطره ویتاگنوس در حال حاضر در 50 شرکت دنیا این داروی گیاهی را می‌سازند، گفت: متاسفانه در ایران بیشتر پزشکان و متخصصان از این داروی گیاهی آگاهی لازم را ندارند و داروهای شیمیایی را تجویز می‌کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این داروی گیاهی برخلاف تصور بسیاری از پزشکان و متخصصان به صورت یک فیتواستروژن عمل نمی ‏کند، بلکه توسط ترکیبات غیرهورمونی عمل می‌کند.

این متخصص فارماگنوزی یادآور شد: دانه این گیاه به صورت جوشانده و یا دم کرده هیچ گونه اثری در درمان بیماری نخواهد داشت.

مصرف سویا باعث كاهش سرطان می‌شود

دکتر صالحی در ادامه مصرف سویا را در زنانی که درد پیش از قاعدگی دارند توصیه کرد و گفت: مصرف مکمل‌های سویا، سرطان پستان و تخمدان در زنان و سرطان پروستات در مردان را کاهش می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بدن انسان قادر به ساخت امگا 3 نیست، اظهار داشت: امروزه این دانه روغنی به صورت کپسول در بازار موجود است و مصرف خوراکی آن به زنان جهت دردهای پیش از قاعدگی موثر است.

رازیانه؛ سرشار از استروژن گیاهی

دکتر صالحی با اشاره به اینکه دانه رازیانه باعث افزایش شیر مادر می‌شود، اذعان کرد: دانه این گیاه به علت داشتن فیتواستروژن (استروژن گیاهی) برای زنانی که مشکلات هورمونی داشته و یا به سن یائسگی رسیدند می‌تواند به صورت پودر شده و به اندازه 5 گرم در روز و همراه با آب و یا غذا مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha