سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 263246

با ورود توده هوای سرد به ایران، اختلاف دما بین گرم‌ترین و سردترین نقطه کشور به ۴۵ درجه رسید.

ورزقان «منفی ۱۹ درجه» سردترین نقطه ایران!

سلامت نیوز: با ورود توده هوای سرد به ایران، اختلاف دما بین گرم‌ترین و سردترین نقطه کشور به ۴۵ درجه رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که گرمترین و سردترین مناطق ایران کجای این سرزمین قرار دارند و چه رکورد دمایی را ثبت کرده‌اند؟

ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصر به فردترین کشورهاست. اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرم‌ترین و سردترین نقطه گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

اختلاف دمای هوا در ایران در نقاط مختلف زیاد است. در حالی که در فصل زمستان در ۲۴ ساعت گذشته دمای ورزقان در شب به ۱۹ درجه زیر صفر رسید، اما مردم عسلویه هوای بهاری (۲۶ درجه) را تجربه کردند.

ورزقان با ۱۹ درجه زیر صفر سردترین نقطه ایران در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی، پیشینه دما در ورزقان در ۲۴ ساعت گذشته منفی ۵ و کمینه دما منفی ۱۹ درجه زیر صفر بوده است.

در این مدت کمینه دما در شهرستان سراب و بستان آباد منفی ۱۷ و پیشینه دما منفی چهار درجه بوده است. این گزارش می‌افزاید، در این مدت پیشینه دما در تبریز منفی ۸ درجه بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ نقطه از استان آذربایجان‌شرقی بالای صفر گزارش نشده است.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ادامه یافتن سردی هوا در این استان اعلام کرده‌اند، این موج سرما تا دو روز آینده ادامه داشته و روز‌ها نیز تنها در ساعاتی از روز شاید افزایش بسیار کم دما را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha