سلامت نیوز :معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: كارگاه های بازآموزی پزشكان، امسال با محوریت تجویز منطقی دارو و با توجه به شعار روز جهانی بهداشت مبنی بر مقاومت داروهای ضدمیكروبی، یك تهدید جهانی برگزار می شود.
 
علیرضا مصداقی‌نیا در گفت و گو با ایرنا افزود: دوره ها و كارگاه های بازآموزی همواره برای پزشكان عمومی و متخصص در سراسر كشور برگزار می شود اما بیشتر كارگاه ها در سال جاری در رابطه با مقاومت میكروبی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: همچنین تعداد و دفعات برنامه های بازآموزی گروه های پزشكی در زمینه تجویز دارو امسال افزایش می یابد.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت با طرح شعار مقاومت‌های ضد میكروبی، یك تهدید جهانی برای سال 2011، تمام كشورها را برای مقابله با خطر گسترش مقاومت‌های ضد میكروبی فراخوانده است.
مصداقی نیا گفت: یكی از مهمترین روش های رسیدن به كاهش مقاومت های ضد میكروبی،‌ اجرای برنامه های آموزشی برای مردم و پزشكان در مورد تجویز و مصرف منطقی آنتی‌بیوتیك‌ها است.
وی تاكید كرد: امسال حداقل چهار برنامه بازآموزی با اخذ امتیاز برای گروه‌های هدف پزشكی از جمله پزشكان عمومی، داروسازان و ماماها برگزار خواهد شد.
به گفته معاون وزیر بهداشت، اخذ امتیاز بازآموزی در زمینه مقاومت‌های آنتی‌میكروبیال و مصرف منطقی آنتی‌بیوتیك‌ها برای تمام گروه‌های پزشكی از سال آینده اجباری خواهد شد.
مصداقی نیا اظهار امیدواری كرد: امسال دستاوردهای خوبی در زمینه كنترل تجویز و مصرف آنتی بیوتیك ها داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha