رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، توجه به مدیریت برنامه ریزی در حوزه سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سرپرست وزارت بهداشت با چالش های زیادی مواجه خواهد بود.

چالش های پیش روی سرپرست وزارت بهداشت/ساماندهی هزینه های سلامت

سلامت نیوز:رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، توجه به مدیریت برنامه ریزی در حوزه سلامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: سرپرست وزارت بهداشت با چالش های زیادی مواجه خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،عبدالرسول صداقت،  توجه به مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی در حوزه سلامت را مورد تاکید قرار داد و افزود: قطعا این مدیریت در دوران سرپرستی وزارت بهداشت با چالش های بسیار زیادی مواجه خواهد بود که انتظار می رود با توجه به تفکرات دکتر نمکی در حوزه برنامه ریزی و بودجه، بتواند این چالش ها و مشکلات را مدیریت کند.

وی با اشاره به برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای برون رفت از مشکلات و چالش های حوزه سلامت، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ وزیری نتوانسته برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را به معنای واقعی اجرا کند.

صداقت با اشاره به تفکرات برنامه ریزی و بودجه ای سرپرست وزارت بهداشت، ادامه داد: حضور یک وزیر غیر پزشک که تجربه بالایی در زمینه برنامه ریزی و بودجه دارد، می تواند نقطه اتکا برای اصلاح فرهنگ نادرست مصرف بی حساب و کتاب منابع در حوزه درمان باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، تاکید کرد: سرپرست وزارت بهداشت می بایست با کمک انجمن ها، سازمان نظام پزشکی و...، برنامه ها را در مسیری پیش ببرد که فرهنگ نادرست مصرف بی حساب و کتاب در بخش درمان، اصلاح شود.

وی ادامه داد: سرپرست وزارت بهداشت باید بتواند در مدت باقی مانده از عمر دولت دوازدهم، ریخت و پاش های بی حد و حصر هزینه ها را ساماندهی کند و در کنار اینها، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را برای سال های آینده پایه گذاری نماید.

صداقت تاکید کرد: اگر مدیریت صحیحی بر منابع سلامت اعمال شود، وزارت بهداشت نیاز ندارد بیش از حد درگیر بخش درمان شود.

رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، گفت: سرپرست وزارت بهداشت باید بتواند خدمات درمانی را با توجه به جیب مردم در بخش خصوصی قرار دهد که البته فشار زیادی متوجه مردم نباشد. زیرا، وظیفه اصلی وزارت بهداشت، توسعه روزافزون بهداشت و آموزش همگانی و تخصصی است.

صداقت افزود: سرپرست وزارت بهداشت باید مراقب جنجال های ظاهر فریب بخش درمان باشد و معتقدم با برنامه ریزی دقیق، می توان حوزه سلامت را با همین بودجه مدیریت کرد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha