رییس انجمن دیابت ایران اعلام كرد، داروها و مكمل هایی كه تحت عنوان كاهش قند خون برای بیماری دیابت در شبكه های ماهواره ای خارج از كشور تبلیغ می شود، پایه علمی نداشته و این داروها هیچ اثری در كنترل قندخون افراد ندارد.

سلامت نیوز : رییس انجمن دیابت ایران اعلام كرد، داروها و مكمل هایی كه تحت عنوان كاهش قند خون برای بیماری دیابت در شبكه های ماهواره ای خارج از كشور تبلیغ می شود، پایه علمی نداشته و این داروها هیچ اثری در كنترل قندخون افراد ندارد.
 
 اسدالله رجب در گفت و گو با ایرنا افزود:داروهای اصلی بیماری دیابت ، داروهایی است كه توسط پزشكان تجویز و در داروخانه‌ها تحویل بیمار می‌شود.
وی با بیان اینكه در كشور هر 15 سال، آمار مبتلایان به دیابت سه برابر افزایش می یابد، اظهار داشت: در حال حاضر 5/5 میلیون نفر در كشور به دیابت مبتلا بوده كه نیمی از آن ها از بیماری خود بی اطلاع هستند.
رجب، هزینه درمان این بیماری در كشور را هزار میلیارد ریال در سال تخمین زد و هشدار داد، با توجه به اینكه فدراسیون جهانی دیابت، آموزش را شعار پیشگیری از این بیماری نامیده است، باید برنامه ای تدوین كرد كه در آن آموزش ها در سراسر كشور استاندارد و یكسان شود تا دیابتی ها بتوانند از حق آموزش یكسان برخوردار شوند.
به گفته وی، متاسفانه در مورد اكثر بیماری ها، اغلب مردم تا زمان عود بیماری و مبتلا شدن به عوارض آن به پزشك مراجعه نمی كنند و این در حالی است كه در این زمان، كنترل بیماری دشوار است.
رجب تصریح كرد، میزان آموزش ها برای پیشگیری از دیابت در كشور، اندك است و سازمان های بیمه ای نیز برای پیشگیری از دیابت هزینه نمی كنند.
به گفته وی، مشكل اصلی كشور در مواجهه با دیابت، مشكلات دارو و درمان نیست بلكه مشكل آموزش برای پیشگیری از ابتلا به دیابت بوده و تغییر در شیوه زندگی و نهادینه كردن عادت های صحیح سبك زندگی، نخستین گام در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
رجب اظهار داشت: باید به مردم سالم برای ابتلا نشدن به دیابت و همچنین به فرد دیابتی برای جلوگیری از بروز عوارض این بیماری و افزایش طول عمر وی، آموزش های لازم ارایه شود.
رییس انجمن دیابت ایران تصریح كرد، آموزش صحیح برای پیشگیری از دیابت و عوارض ناشی از ابتلا به آن، به افراد توانایی بیشتری برای شناخت دیابت و عوارض آن داده و آگاهی آنان را درباره این بیماری افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha