سلامت نیوز :دبیر شورای آموزش دندانپزشكی و تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: درصدد هستیم در برنامه ای سه ساله، شش هزار نفر را در بخش بهداشت دهان و دندان آموزش و در مراكز بهداشتی درمانی كشور مستقر كنیم.
 
دكتر اكبر فاضل  در مراسم افتتاح نخستین كلینیك تخصصی دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی گلستان افزود: بحث سلامت دهان و دندان از ضروریات بخش سلامت كشور است و باید سرمایه گذاری لازم در این بخش صورت گیرد.
وی با بیان اینكه در برخی از كشورها از جمله كشورهای اسكاندیناوی میزان پوسیدگی دندان ها به صفر رسیده است، بر ارتقا شاخص های دهان و دندان در كشور تاكید كرد.
وی خاطرنشان ساخت: اطلاع رسانی در خصوص توجه به رعایت سلامت دهان و دندان باید از طریق روش های مختلف از جمله ائمه جمعه، رسانه ها و دست اندركاران بخش های مختلف جامعه پیگیری و اجرا شود.
فاضل با تاكید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش پیشگیری از بیماری های دهان و دندان یادآور شد: سلامت دهان و دندان بر سلامت دیگر بخش های بدن تاثیر می گذارد و از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می كند.
وی با بیان اینكه خدمات دندانپزشكی را در سه سطح یك، دو و سه در وزارتخانه تعریف كرده ایم افزود: خدمات سطح یك، مربوط به پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و پوسیدگی دندان هاست و در اولویت قرار دارد.
دبیر شورای آموزش دندانپزشكی و تخصصی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به توانمند های دندانپزشكان عمومی كشور گفت: سطح علمی دندانپزشكان عمومی كشور در دنیا بسیار بالا است و به عنوان نمونه در آزمون های مختلفی كه از دندانپزشكان داخل و كسانی كه در خارج از كشور تحصیل كرده اند گرفته می شود، همواره سطح علمی دانشجویان داخل نسبت به تحصیل كردگان خارج از كشور بیشتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha