معاون سابق وزارت بهداشت با اشاره به اینکه والدین به هیچ عنوان نباید شیر خشک کودک خود را از بازار آزاد و یا فروشگاه‌ها تهیه کنند، گفت: همه شیرخشک‌های موجود در داروخانه‌ها استاندارد بوده و نگرانی بابت مصرف آن نیست.

به هیچ عنوان شیر خشک را از بازار آزاد و یا سوپرمارکت‌ها تهیه نکنند

سلامت نیوز:معاون سابق وزارت بهداشت با اشاره به اینکه والدین به هیچ عنوان نباید شیر خشک کودک خود را از بازار آزاد و یا فروشگاه‌ها تهیه کنند، گفت: همه شیرخشک‌های موجود در داروخانه‌ها استاندارد بوده و نگرانی بابت مصرف آن نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، علی‌اکبر سیاری در چهاردهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران در ارتباط با موضوع شیر مادر اظهار داشت: مصرف این شیر برای نوزادان بسیار توصیه می‌شود چرا که حاوی آنتی‌بادی‌های فراوان بوده و استریل است و باورهای غلطی در این زمینه وجود دارد که فرهنگسازی می‌تواند در این راستا مؤثر واقع شود.

وی افزود:‌مادران مبتلا به سل، هپاتیت، اچ‌آی‌وی و مصرف کننده برخی داروها ممنوعیت مطلق شیردهی دارند و به طور کلی در 6 ماهه اول پس از زایمان شیر مادر به تنهایی برای نوزاد کفایت می‌کند.

رئیس کنگره تغذیه کودکان ایران گفت: بهترین معیار مناسب بودن شیر مادر برای کودک وزن‌گیری آن است و کودک در 4 ماهه اول باید روزانه 20 تا 30 گرم وزن اضافه کند. همچنین میزان ادرار کودک باید 6 بار حداقل در روز باشد.

سیاری با اشاره به اینکه رژیم غذایی در دوران شیردهی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، گفت:‌مصرف شیر مادر سبب پیشگیری از بیماری‌های مختلفی در کودک می‌شود و آن را در مقابل بسیاری از  بیماری‌ها واکسینه می‌کند.

وی در ارتباط با شیر خشک گفت:‌همه شیر خشک‌ها که در داروخانه‌ها داشته استاندارد لازم را دارند و مورد تائید وزارت بهداشت قرار دارند.

معاون سابق وزارت بهداشت تاکید کرد: خانواده‌ها به هیچ عنوان نباید شیر خشک کودک خود را از بازار آزاد و یا سوپرمارکت‌ها تهیه کنند چرا که این مسئله خطر ابتلا به بیماری برای کودک را به همراه دارد و شیرخشک قاچاق محسوب می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha