مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به رشد ۷۵ درصدی در کاهش شیوع کوتاه قدی کودکان ایرانی گفت: ۴ درصد کودکان کشور گرفتار کم‌خونی هستند.

۴ درصد کودکان ایرانی مبتلا به کم خونی

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به رشد ۷۵ درصدی در کاهش شیوع کوتاه قدی کودکان ایرانی گفت: ۴ درصد کودکان کشور گرفتار کم‌خونی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، زهرا عبداللهی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در حاشیه در چهاردهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران در ارتباط با میزان کم‌خونی در کودکان اظهارداشت:  در حال حاضر شیوع کم خونی در کودکان حدود ۴ درصد است که در مناطق محروم به ۸ درصد هم می‌رسد البته ما کاهش چشمگیری در میزان شیوع کم خونی نسبت به ۳۰ سال پیش داشته‌ایم و همه این‌ها نتیجه اقدامات  انجام گرفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: در یک مطالعه پنج ساله روند رشد قدی و شیوع سوء‌تغذیه کودکان را بررسی کردیم که بر اساس آخرین مطالعات کشوری نشان داده شده در دو دهه اخیر سوء تغذیه کودکانی که یک مشکل جدی بود به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در مورد قد کودکان گفت: سه دهه پیش شیوع کوتاه قدی ناشی از سوء‌تغذیه در کودکان ۲۰ درصد بود و این میزان در مناطق محروم به ۵۰ درصد می‌رسید، اما بر اساس آخرین مطالعات انجام شده شیوع کوتاه قدی از میانگین ۲۰ درصد به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است و این به معنای رشد ۷۵ درصدی در کاهش شیوع کوتاه قدی کودکان است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: میزان کم وزنی ناشی از سوء تغذیه در کودکان سه دهه پیش ۱۷ درصد بود که با مداخلات صورت گرفته در شبکه بهداشت و درمانی و مراقبت‌های تغذیه‌ای برای کودکان به همراه مداخلات بین بخشی در کاهش سوء تغذیه توانستیم  این میزان را به ۳.۸ درصد کاهش دهیم و این نشان از کاهش چشمگیر سوء تغذیه در کودکان است.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان اظهارداشت: در مناطق محروم به دلیل اینکه فقر، بی‌سوادی و خشکسالی و تغییرات آب و هوایی وجود دارد شیوع سوء تغذیه از میانگین کشوری بیشتر است ولی با این حال سوء تغذیه ناشی از کم وزنی در مناطق محروم نیز نسبت به سه دهه پیش به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha