چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 263349

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: می‌توان از 40 درصد سرطان‌ها با تغییر شیوه زندگی پیشگیری کرد، 30 درصد را با تشخیص به موقع درمان کرد و مابقی را با درمان‌های جدید، می‌توان طول عمر و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان را افزایش داد.

پیشگیری از 40 درصد از سرطان‌ها با تغییر شیوه زندگی

سلامت نیوز:مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: می‌توان از 40 درصد سرطان‌ها با تغییر شیوه زندگی پیشگیری کرد، 30 درصد را با تشخیص به موقع درمان کرد و مابقی را با درمان‌های جدید، می‌توان طول عمر و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان را افزایش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر سیدمحسن نژادقادری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان (یکم تا هفتم بهمن) اظهار کرد: سرطان‌ها یکی از بیماری‌هایی هستند که زندگی انسان را در معرض مخاطره قرار می دهند.

وی افزود: این بیماری جزء بیماری‌های غیرواگیر و مزمن به شمار می‌رود و متاسفانه طی سالیان گذشته شاهد روند رو به رشدی از شیوع این بیماری در جهان و کشور هستیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و درمان‌های جدید امید به زندگی افزایش یافته است، تصریح کرد: می‌توان 40 درصد از سرطان‌ها را با تغییر شیوه زندگی پیشگیری کرد، 30 درصد را با تشخیص به موقع درمان کرد و مابقی را با درمان‌های جدید می‌توان طول عمر و کیفیت زندگی بیماران را افزایش داد.

نژادقادری به عوامل ایجاد کننده سرطان اشاره و بیان کرد: از جمله این عوامل می توان به آلودگی‌های زیست محیطی، مصرف قلیان، سیگار، الکل و مواد مخدر، مصرف غذاهای حاوی مواد نگهدارنده مانند سوسیس و کالباس و گوشت‌های فرآوری شده، مصرف  نمک و شکر و چاقی و اضافه وزن اشاره کرد.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: با تقویت سیستم‌های ایمنی بدن می‌توان از سرطان پیشگیری کرد چرا که سلول‌های سرطانی هر روز در بدن ما ایجاد شده ولی سیستم ایمنی بدن می تواند این سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و از بین ببرد.

نژادقادری یادآور شد: روش‌های تقویت سیستم ایمنی بدن شامل خواب و استراحت کافی، تغذیه کافی، ورزش منظم و دوری از استرس، مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مانند میوه و سبزی تازه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های پیشگیری از سرطان، تشخیص به موقع بیماری است، تصریح کرد: در شایع‌ترین سرطان در خانم‌ها که سرطان سینه است، علاوه بر روش‌های ذکر شده، ازدواج و فرزندآوری به موقع (زیر 35 سال) و تغذیه نوزاد با شیر مادر می‌توان از سرطان‌ سینه در خانم‌ها پبشگیری کند.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: با انجام آزمایشات دوره‌ای توسط ماماها، پزشکان و حتی خود فرد می‌توان توده‌های کوچک سرطان سینه را در خانم‌ها تشخیص دهیم و در صورت بدخیم بودن آنها را به موقع درمان کنیم.

نژادقادری گفت: در حال حاضر غربالگری سرطان‌های سینه و دستگاه گوارش تحتانی(کولورکتال) و در آینده سرطان گردن دهانه رحم در مراکز خدمات جامع سلامت رفسنجان انجام می‌گیرد.

به گفته وی بر اساس آخرین آمار، شایع‌ترین سرطان‌ها در خانم‌ها سرطان سینه، تیروئید و پوست و دستگاه گوارش و در آقایان مثانه، ریه، پوست و دستگاه گوارش است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha