عضو انجمن متخصصان گوش، گلو و بینی گفت: شست‌وشوی مرتب بینی در زمانی كه این آلودگی وجود دارد به كمك آب نمك و سرم‌های شست‌وشو بهترین راه پیشگیری از عوارض گرد و غبار هواست.

سلامت نیوز :عضو انجمن متخصصان گوش، گلو و بینی گفت: شست‌وشوی مرتب بینی در زمانی كه این آلودگی وجود دارد به كمك آب نمك و سرم‌های شست‌وشو بهترین راه پیشگیری از عوارض گرد و غبار هواست.

بابك ساعدی در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینكه آلودگی هوا در هر زمینه تهدید‌كننده سلامت است، گفت: راه‌های تنفسی فوقانی در برابر این آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و گرد و خاك و ذرات معلق از جمله آلودگی‌های مضر در این زمینه است.

وی افزود: اتفاقاتی كه ممكن است در گوش، گلو و بینی فرد در هوای پر از ذرات معلق و گرد و خاك اتفاق بیفتد این است كه حساسیت و افزایش آن سینوزیت فرد را در پی دارد.

ساعدی تصریح كرد: وقتی هوا از بینی وارد حلق می‌شود حساسیت موجود در راه‌های تنفسی فوقانی ممكن است اتفاق بیفتد و حتی ممكن است در مراحل پیشرفته موجب آسم شود.

وی گفت: توصیه می‌شود زمانی كه گرد و خاك در هوا وجود دارد از كارهای غیر ضرور پرهیز شود و باید در نظر داشت كه استفاده از ماسك‌های عادی تأثیر چندانی در فیلترینگ ذرات معلق ندارند.

این متخصص گوش، گلو و بینی خاطر نشان كرد: شست‌وشوی مرتب بینی در زمانی كه این آلودگی وجود دارد به كمك آب نمك و سرم‌های شست‌وشو می‌توان موجب بهبود حركت مخاطی فرد شود كه در این صورت مواد زیان‌بار خارج و تنفس بهتر می‌شود و پیشگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی را در پی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha