معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت پذیری جز اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلان‌شهرها است.

۳ دلیل اصلی افزایش طلاق در کلان‌شهرها

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اعتیاد، خیانت، بیکاری و عدم مسئولیت پذیری جز اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلان‌شهرها است.

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران نوشت:مهشید موقر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری و مشکلات جنسی جز اصلی‌ترین دلایل طلاق در کلان‌شهرهاست.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش طلاق در کشور سازمان بهزیستی اقدامات موثری انجام می‌دهد، افزود: مشاوره، راهنمایی و ارجاع از اولین اقدامات سازمان بهزیستی برای هر یک از خانواده‌هایی است که در معرض طلاق قرار دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: در جلسات مشاوره بالابردن سطح کیفی تعاملات زوجین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موقر با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های انگیزشی جهت ازدواج مجدد و تربیت فرزندان پس از طلاق یکی از اصول مراکز مشاوره‌ای بهزیستی است، بیان کرد: در این سلسله جلسات ارزیابی و غربالگری، درمان مشکلات زوجین و آموزش مهارت‌های مقابله با طلاق به زوجین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کاهش امر طلاق در کشور سازمان بهزیستی سامانه تصمیم را راه اندازی کرده است، افزود: این سامانه باعث ایجاد وقفه در تصمیم گیری‌های شتابزده‌ی زوجین برای طلاق می‌شود و آن‌ها را در فرآیند مداخله در طلاق قرار می‌دهد.

موقر تشریح کرد: ۲۵ مرکز غربالگری و مرکز جامع مراقبت از خانواده، ۸۹ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و ۲۹ کلینیک مددکاری اجتماعی وابسته به سازمان بهزیستی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از اول فروردین ۹۷ تا پایان دی ماه سال جاری ۸ هزار ۴۶۱ زوج متقاضی طلاق به مراکز سازمان بهزیستی مراجعه کرده اند، گفت: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۶۲۹ نفر زوج نیز به سامانه تصمیم رجوع کردند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تشریح کرد: از میان ۳۸۳ پرونده‌ای که در مدت ۴۶ روز مداخله بررسی شده است، تصمیم طلاق ۳۹ زوج به سازش منجر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha