مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز و فردا (۵ و ۶ بهمن) هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است.

هوای تهران همچنان برای «حساس‌ها» ناسالم است

سلامت نیوز: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز و فردا (۵ و ۶ بهمن) هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش سلامت نیوز، حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا امروز( ۵ بهمن) به‌تدریج از غلظت آلاینده‌های تجمع‌یافته در روزهای پیشین کاسته می‌شود و شرایط کیفی هوای شهر تهران به‌طور نسبی بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: انتظارمی‌رود تا صبح فردا (۶ بهمن) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد و به‌تدریج در طول روز روند افزایشی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود بنابراین توصیه‌ می‌شود گروه‌های حساس شامل سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران قلبی - عروقی از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر هوای تهران با شاخص ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، گفت: شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۰ صبح امروز ۱۱۴ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

شهبازی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی هوای تهران اظهارکرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای امروز (۵ بهمن) نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی است که برای برخی ساعات بعدازظهر بارش پراکنده باران و وزش باد به بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به تدریج با تغییر شرایط جوی در شبانگاه، از سرعت باد کاسته می‌شود و تنها برخی ساعات همراه با وزش باد موثر با بزرگی بین ۳  تا ۵ متر بر ثانیه خواهد بود. این وضعیت جوی کم و بیش تا روز شنبه (۶ بهمن) ادامه خواهد داشت و افزایش نسبی در دما مشاهده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha