چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 26348

رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت بهداشت مدعی است كه در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان كسری بودجه داشته و سال 89 را با همین كسری به پایان رسانده است.

سلامت نیوز :رئیس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت بهداشت مدعی است كه در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان كسری بودجه داشته و سال 89 را با همین كسری به پایان رسانده است.

حسین‌علی شهریاری در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: در سال گذشته دولت اعلام كرد كه وزارت بهداشت 800 میلیارد تومان كسری بودجه دارد ولی وزارت بهداشت مدعی بود كه 2 هزار میلیارد تومان كسری دارد و سال را با همین كسری به پایان رساند.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از این كسری‌ها تأمین نشده است به طوری كه به عنوان مثال قرار بود 100 میلیارد تومان برای ماندگاری پزشكان متخصص در مناطق محروم در نظر گرفته شود كه در بودجه هم دیده شده بود اما فكر نمی‌كنم حتی 20 میلیارد تومان هم اختصاص یافته باشد.

شهریاری گفت: در رابطه با یارانه دارو در برخی قسمت‌ها بودجه‌های پیش‌بینی شده پرداخت نشده چرا كه متأسفانه سلامت در اولویت دولتمردان قرار ندارد.

مسعود ابوالحلاج، مدیر كل بودجه وزارت بهداشت اسفند 88 به خبرنگار گفته بود: طبق برآورد اولیه وزارت بهداشت كسری بودجه واقعی وزارت بهداشت در سال 88، 1900 میلیارد تومان بود اما در جلسه‌ای كه با مسئولان معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری در شهریور 88 داشتیم، با جبران 1200 میلیارد تومان این كسری موافقت شد و قرار شد وزارت بهداشت بقیه كسری را با تدبیرهای مدیریتی جبران كند.

به این ترتیب با جبران 1200 میلیارد تومان از كسری بودجه وزارت بهداشت در سال 88 و اضافه شدن آن به بودجه وزارت بهداشت در سال 89، كسری 2 هزار میلیارد تومانی بودجه وزارت بهداشت در این سال كه با وجود اعلام نشدن آن از سوی مسئولان وزارت بهداشت از سوی رئیس كمیسیون بهداشت مجلس اعلام شده است نشانه مشكلات انبوه این وزارتخانه در اجرای مسئولیت‌های قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha