دانشمندان راهی برای درمان ملانوم بدخیم پیدا کرده اند که مرگبارترین شکل سرطان پوست است.دانشمندان دارویی با نام لفلونومید را بر روی بچه قورباغه ای آزمایش کرده و به این نتیجه رسیدند که این دارو می تواند از گسترش چنین فرم سرطانی جلوگیری کند.

دانشمندان درمان احتمالی سرطان پوست را کشف کردند
سلامت نیوز :دانشمندان راهی برای درمان ملانوم بدخیم پیدا کرده اند که مرگبارترین شکل سرطان پوست است.دانشمندان دارویی با نام لفلونومید را بر روی بچه قورباغه ای آزمایش کرده و به این نتیجه رسیدند که این دارو می تواند از گسترش چنین فرم سرطانی جلوگیری کند.

نقطه های سیاه بر روی پوست بچه قورباغه ها می تواند به سرطان ملانوم در انسان ربط داه شود.

پژوهشگران در دانشگاه شرق آنجلینا ، 3000 ترکیب از داروی لفلونومید بر روی بچه قورباغه ها تزریق کردند که به طرز چشمگیری الگوی رنگدانه ها را در پوستشان تغییر داد.

دکتر گرانت ویلی که رهبری این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد می گوید که احتمالا این پژوهش تا کمتر از 3 سال دیگر ادامه خواهد داشت و این واقعا خبر خوبیست.
آزمایشهای بالینی بر روی بیماران در سال جاری در ایالات متحده انجام خواهد شد.

آزمایشات نشان داده که داروی لفلونومید زمانی که با دارویPLX4720 مصرف شود تاثیر قوی خواهد داشت  و در صورت استفاده همزمان به طور کامل رشد تومورهای سرطانی متوقف می کند.

این درمان بسیار مورد نیاز است چرا که حدود 10000 نفر در سال با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند که حدود 2000 نفر آنها می میرند.

این پژوهش در مجله علوم منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha