سلامت نیوز :بیش از 2 درصد كودكان زیر 8 سال دچار مشكلات و اختلالات تنفسی ناشی از بیماری ها و اختلالات مربوط به خواب هستند و این كودكان در زندگی روزمره خود با مشكلات زیادی مواجه می شوند.
محسن عابدینی نیا،روانپزشك درگفتگو با  تصریح كرد:بیماری ها و اختلالات مربوط به خواب از مشكلات بسیار شایع در دوران كودكی است و در واقع بیشتر كودكان درجات مختلفی از این اختلالات و بیماری ها را در سنین كودكی تجربه می كنند.

وی با بیان اینكه اختلالات تنفسی یكی از مهمترین بیماری ها و اختلالات مرتبط با خواب است تاكید كرد:اگرچه بروز این اختلالات در تمام سنین دیده می شود،اما برخی از شواهد نشان می دهند كه شیوع اختلالات تنفسی ناشی از مشكلات خواب در دوران كودكی بیشتر است.

عابدینی نیا گفت:هرچند كه آمار بسیار دقیقی از كودكان مبتلا به بیماری های خواب در دست نیست؛اما براساس برخی از آمارهای موجود،بیش از 2 درصد كودكان زیر 8 سال دچار مشكلات و اختلالات تنفسی ناشی از بیماری ها و اختلالات مربوط به خواب هستند.

این روانپزشك با اشاره به اینكه كودكان مبتلا به نارسایی های تنفسی ناشی از اختلالات خواب در زندگی روزمره خود با مشكلات زیادی مواجه می شوند،اظهار داشت:تنفس مشكل،قطع نفس،بیدار شدن های مكرر در هنگام خواب،شب ادراری،سردرد،خواب آلودگی در طول روز و حركت بیش از اندازه در هنگام خواب از مهمترین مشكلات و علایمی است كه كودكان مبتلا به بیماری های مربوط به خواب با آن مواجه می شوند.

وی یادآور شد؛كودكان مبتلا به اختلالات مرتبط با خواب بیشتر دچار كاهش قدرت یادگیری و تمركز می شوند و حتی برخی از مطالعات نشان می دهند كه این كودكان بیشتر از سایر كودكان درمعرض اختلال رشد جسمی و روانی هستند.

عابدینی نیا خاطرنشان كرد:البته اختلالات مرتبط با خواب در دوران بزرگسالی نیز موجب بروز برخی از علایم بالا می شود كه درمجموع در صورت ابتلای هر فردی به این بیماری ها و اختلالات ،باید برای درمان به موقع و مناسب و پیشگیری از تشدید مشكل در اولین فرصت به پزشك معالج مراجعه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha