سلامت نیوز :عفونت های ویروسی ایدز و هپاتیت به ویژه نوع C و B‌ همراهی قابل توجهی با اعتیاد دارند و با کاهش سن شروع اعتیاد،شیوع این عفونت ها نیز افزایش یافته است.
مهین جمشیدی،متخصص بیماری های عفونی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: عفونت های هپاتیت B و C و ایدز در افراد معتاد به دلیل استفاده از سرنگ های چندبار مصرف شده یا مشترک و یا غیراستریل بسیار شایع است و کمتر فرد معتادی پیدا می شود که حداقل به یکی از عفونت ها مبتلا نباشد.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش بیشتر بیماری های عفونی،شیوع برخی از عفونت های ویروسی افزایش یافته است،تأکید کرد:عفونت های ویروسی ایدز و هپاتیت به ویژه نوع B و C همراهی قابل توجهی با اعتیاد دارند و با کاهش سن شروع اعتیاد،شیوع این عفونت ها نیز افزایش یافته است.

جمشیدی گفت:براساس مطالعات اخیر،بیشتر معتادان مبتلا به عفونت های هپاتیت و ایدز به ترتیب در گروه سنی 30 تا 40 سال و 20 تا 30 سال بوده اند و بیش از 80 درصد از این معتادان در سن کمتر از 20 سالگی معتاد شده بودند.

وی یادآور شد؛براساس مطالعات و شواهد موجود،معتادان مبتلا به عفونت های ویروسی هپاتیت B و C‌ و ایدز به طور عمده تحصیلات پائینی داشته اند و همچنین بیشتر این معتادان مجرد بوده اند.

جمشیدی خاطرنشان کرد:با توجه به کاهش سن شروع اعتیاد و به دنبال آن افزایش برخی از عفونت های ویروسی به ویژه هپاتیت و ایدز،افزایش آگاهی جوانان و خانواده ها و فرهنگ سازی برای پیشگیری از این روند رو به افزایش در کشور بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha