سرپرست وزارت بهداشت طی نامه ای به رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواست که جهت جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان همانگونه که به همه اصناف و حرف می پردازیم، به جامعه پزشکی نیز بیندیشیم و با تعیین راهکارهای مناسب تر با کمک سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی مربوطه از بدبینی نسبت به زحمت کشان خدوم این حرفه جلوگیری کنیم.

تلاش برای عدم پرداخت مالیات پزشکان سرپرست وزارت بهداشت را وادار به نامه نگاری کرد

سلامت نیوز: سرپرست وزارت بهداشت طی نامه ای به  رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواست که جهت جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان همانگونه که  به همه اصناف و حرف می پردازیم، به جامعه پزشکی نیز بیندیشیم و با تعیین راهکارهای مناسب تر با کمک سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی مربوطه از بدبینی نسبت به زحمت کشان خدوم این حرفه جلوگیری کنیم.
بنظر میرسد این نامه پیرو درخواست  نظام پزشكی از مجلس برای حذف مصوبه كمیسیون تلفیق درمورد شفافیت مالی و اخذ مالیات از كارانه پزشكان و برای حمایت از جامعه پزشکی نوشته شده .
 لازم به ذکر است که شهریاری رئیس كمیسیون بهداشت تاکید کرده پزشكان تاكنون مالیات پرداخت كرده و می‌كنند اما درآمدهای آنها هم باید شفاف باشد.

شنیده ها حاكی از این است كه عده ای در حال فشار به هیئت رئیسه مجلس و اعضای كمیسیون تلفیق بودجه برای حذف مصوبه این كمیسیون پیرامون شفاف شدن درآمد پزشكان ، نصب دستگاه پوز و اخذ مالیات قانونی از آنان است.

این در حالیست که طی این مدت عدم استفاده از دستگاه کارتخوان در برخی مطب پزشکان با حواشی زیادی  همراه بوده است.
گفتنیست در شرایط فعلی که کشور با انواع مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکند برقراری عدالت مالیاتی میتواند به اندکی از بار این مشکلات کم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha